Essenben elkezdődött a villamoshálózat egyik fontos pontjának, a Krupp-rámpának a felújítása. Az egykor forgalmas Krupp Hauptverwaltung megállóhely közelében lévő alagútbejárathoz évtizedek óta nem nyúltak hozzá, így esedékes a ráncfelvarrás.
Több mint öt éve, 2010. május 21-én került át az esseni villamoshálózat Krupp Hauptverwaltung, illetve ma már ThyssenKrupp megállóhelye a mai helyére – addig a villamosvasúti alagútba vezető rámpán volt a jelentős forgalom miatt meglehetősen nagyvonalúan kialakított megállóhely. Sőt, az 1990-es évek végéig még trolimegálló is volt itt, hiszen kényszervezetéses rendszerben a villamosok mellett trolibuszok is használták az alagutat – de ez már egy másik történet. Ami viszont ide tartozik: az elmúlt hetek során megkezdődött a még meglévő megállóperonok elbontása és a felújítás előkésítése: többek között az új vágányok vonalvezetésének megfelelően állították fel az új felsővezeték-tartó oszlopokat.
A régi megállóhely bontásával már augusztus végén jól haladtak, ám itt még bőven látszanak a régi peronok: jobb oldalt a villamosé, középen pedig az 1999 óta nem közlekedő trolibusz-megálló peronja látszik a korlátok mögött
Néhány éve szűkösebb, de impozáns megállót kapott a Krupp Hauptverwaltung, azaz a ThyssenKrupp megálló a Hans-Böckler-Straße átellenes oldalán
A Berliner Platz felé vezető alagútba leereszkedő villamos mellett jól látszik a régi villamosperon és az ideiglenes és a régi tartóoszlopok
(fotók: Halász Péter)
(fotók: Halász Péter)
Október 11-étől pedig az utasok is érzik a változást: az EVAG vágányzárat vezetett be ezen a szakaszon. Ekkor kezdődött meg a munka a vágányzónában: a villamosvágányokat felbontották és a régi vágányokat és oszlopokat kiszedik, elszállítják és így tesznek a régi ágyazattal is.
A Google Maps műholdképén még a régi megállóhely látszik – ennek az utolsó nyomai is eltűnnek hamarosan
Az EVAG és a hálózatot üzemeltető Via Verkehrsgesselschaft mbH közlése szerint a mintegy fél kilométeres megújuló pályaszakaszhoz harminc éve nem nyúltak hozzá, így mindenképpen időszerű a felújításuk. A 650 ezer euróba kerülő projektnek igen szoros a határideje: az érdemi forgalomkorlátozással járó munkákat október 10. és 18. között kell elvégezni, Északrajna-Vesztfália tartományban ekkor ér véget az őszi iskolai szünet.
A villamosok helyett a forgalmas földalatti szakasz egy részén, Rathaus Essen és a ThyssenKrupp megállóhelyke között pótlóbuszok járnak az EVAG közlése szerint.
Halász Péter