2015. 10. 06.

Decembertől jön az emeletes IC

Hosszú várakozás után, a decemberi menetrendváltással forgalomba állnak a DB Fernverkeher új InterCity-járatai. A sok vita témájául szolgáló emeletes ingavonatok néhány éves késés után állnak csatasorba.



A decemberi menetrendváltástól folyamatosan állnak majd forgalomba a DB Fernverkehr emeletes IC-ingái. Igaz, a vonatok jelentős késéssel állnak forgalomba: a TWINDEXX típuscsaládba tartozó járművek fejlesztése a Bombardiernél nem halad túl jól. A betétkocsikkal nincs baj, ám a regionális forgalom számára tervezett motorkocsikkal már komoly csúszásban van a gyártó és a mozdonyos IC-ingákat is jelentős késéssel állítják forgalomba.
A Bombardier TRAXX P160AC2-es mozdonyaival továbbított szerelvények erős rokoni kapcsolatban vannak a regionális forgalomból már ismert emeletes szerelvényekkel. És ez az a pont, ami miatt számos kritika éri a huszonhét új szerelvényt. A vonatokon ugyanis gyakorlatilag megszűnik a most is már csak erősen korlátozott kínálatú fedélzeti gasztronómia és a szerelvények meglehetősen szűkösnek bizonyulnak. A 160 km/h-s végsebesség sem igazán imponáló, igaz, olyan viszonylatokon vetik majd be az új vonatokat – elsősorban a Lipcse–Hannover–Emden viszonylaton –, ahol nincs szükség ennél nagyobb tempóra. Ám mindazok számára, akik megszokták az 1970-es és 1980-as években beszerzett IC-kocsik és az 1990-es években modernizált InterRegio-kocsikat, bizonyára visszalépés lesz majd az új szerelvény.

Az új, „IC2” márkanéven emlegetett szerelvények erősen kötődnek a regionális forgalomban közlekedő, szintén Bombardier-féle emeletes vonatokhoz
(fotó: Michael Neuhaus / DB AG)

A belső tér is ismerős a regionális forgalomból: a távolsági szerelvények talán egy fokkal kényelmesebb üléseket kaptak, de a szűkös kialakítás marad

Itt-ott azért az ülések helyett csomagtartót találunk, de ez édeskevés...

A vezérlőkocsiban kapnak helyet az akadálymentes utazást igénylő utasok, itt áll rendelkezésükre a megfelelő mellékhelyiség is

A vonatokat a 146.5 sorozatú, TRAXX P160AC2-es gépek továbbítják majd
(fotók: Volker Emersleben / DB AG)

Halász Péter