Az iskola nyugati szomszédunknál még csak most indul. A szeptember 7-i iskolakezdéssel együtt életbe lép a tanítási időszakban érvényes menetrend is, de a Wiener Linien több korrekciót is végzett a közlekedési renden.
A néhány éve megszervezett 5B viszonylat (Heiligenstadt–Praterstern) elég népszerűnek tűnik, így a napi kettő, kifejezetten iskolásoknak szánt menet helyett három iskolás busz jár majd a Karmerlitenviertel felé; a vonal többi részén pedig egy sűrűbb közlekedést kínálnak az utasoknak. A buszok útvonala is változik: a Malzgasse, a Leopoldgasse és az Untere Augartenstraße érintésével közlekednek majd, kényelmesebb átszállást biztosítva a 2-es villamos felé.
Az 5B busz a Karmelitenviertel jobb kiszolgálása érdekében új útvonalat kapott és sűrűbben közlekedik a korábbiaknál
(fotó: Manfred Helmer / Wiener Linien)
(fotó: Manfred Helmer / Wiener Linien)
A város egyik leginkább zavarérzékeny villamosvonala, a 6-os menetrendje is változik. Az új menetrendben 8:45 és 13:45 között a villamosok a korábbi hat helyett öt percenként indulnak. A Favoriten és Simmering kerültek jelentős részét feltáró, igen terhelt villamosvonalon így mintegy 20%-kal több férőhely várja az utasokat.
A Zentralfriedhof és Kaiserebersdorf mellett Simmeringet és Favoritent is kiszolgáló 6-os villamos vonalán húsz százalékkal több férőhelyet kínál a Wiener Linien a 6-ról 5 percre sűrítésnek köszönhetően. A kérdés csak az, hogy vajon a zavarérzékeny vonalon ebből mit éreznek majd az utasok?
(fotó: Manfred Helmer / Wiener Linien)
(fotó: Manfred Helmer / Wiener Linien)
A Duna bal partján is változik a menetrend. A 84A vonalon (Aspernstraße–Seestadt) reggel és a délutáni csúcsban komoly utasigényeket tapasztaltak, ezért sűrűbben, 10 percenként indul majd a járat, ami ugyan az épülő városrészben végállomásozik, de a környező kertesházas lakóterületeket szolgálja ki elsősorban.
A 84A viszonylat sűrűbben, tíz percenként indul majd a jövőben, igazodva a megnövekedő utasforgalomhoz
(fotó: Thomas Jantzen / Wiener Linien)
(fotó: Thomas Jantzen / Wiener Linien)
A 28A vonal útvonala is változik: két megállóval hosszabb lesz a Großfeldsiedlung helyett az Aderklaaer Straße metróállomást is érinti és a korábbi renddel ellentétben egész nap közlekedik majd – azonban csak hétköznap, szombaton és vasárnap nem üzemel a vonal.
Mindeközben pedig folyamatosan zajlanak a különféle tenderek: a lejáró, a VOR-ral közvetlenül megkötött buszos szolgáltatási szerződések helyébe a Wiener Liniennel kötött új kontraktus lép majd, ami az ősz és a tél folyamán több járatot érint majd. Ezek közül az egyik látványos változás lesz majd a mostani 33B jelzésű viszonylat, ahonnan a Dr. Richard csuklós Mercedes-Benz Citaroi eltűnnek majd és a tervek szerint a Wiener Linien saját Citaro 2-esekkel üzemelteti, 34A jelzéssel.
Októbertől jelentősen átalakul a floridsdorfi buszhálózat: új viszonylatjelzések jönnek majd, sűrűbb követéssel
(fotó: Johannes Zinner / Wiener Linien)
(fotó: Johannes Zinner / Wiener Linien)
A jelenlegi közszolgáltatási szerződések értelmében a 33B mellett már csak két olyan tisztán városi jellegű viszonylat maradt, amelyet a régi szerződés szerint üzemeltetnek: a 106-os jelzéssel közlekedő temetői körjárat és a hütteldorfi „Postbus-enklávé” 150-es viszonylata, amelynek egy része már ma is 50A jelzéssel közlekedik. Kérdéses még, hogy a 124-es (Süßenbrunner Platz–Gerasdorf) és a 125-ös (Strebersdorfer Platz–Stammersdorf–Leopoldau) vonalakkal mi lesz, hiszen ezek bár kimennek a városból, a 100-as zónára (Bécs területére) érvényes jegyeket elfogadják.
Halász Péter