Úgy tűnik, hogy az engedélyeztetési gondok ellenére is elégedett a Münchner Verkehrsgesselschaft a Siemens Avenio villamosaival. Most huszonkét darab vásárlására szerződtek a Siemensszel és további 124 villamosra opciós jogot vásárolt az MVG.
A müncheni MVG összesen huszonkét villamost rendel a Siemenstől. A nemzetközi tenderen a német járműgyártó az Avenio típussal bizonyult a legjobbnak és ezekből vásárol 22 darabot a közlekedési társaság. A típusból további 124 darabra opciós joggal rendelkezik a szerződés értelmében az MVG.
A huszonkét kocsi három változatban épül majd: 9 kétrészes, 9 háromrészes és 4 négyrészes villamost vásárolnak most. Az MVG tervei szerint ugyanis egy-egy két- és háromrészes jármű jár majd párba kapcsolva a 20-as és a 21-es villamosvonalakon, hétközben 260 férőhelyet kínálva a 48 méteres szerelvényen. A bővítés indokolt, hiszen a vonal főleg az egyetemi szorgalmi időszakban komoly terhelésnek van kitéve, lévén a vonal mentén található több felsőoktatási intézmény is.
Az új Avenio-villamosok további vonalakat vesznek majd birtokba Münchenben. Itt az első „régi” Avenio kanyarodik a Maxmonumentnél a 19-es vonalon. Háttérben a tartományi gyűlésnek is otthont adó Maximilianeum
Az itt felszabaduló, mintegy 220 utas befogadására alkalmas R3.3-as sorozatú villamosok és a Variobahnok pedig a további négy új, négyrészes kocsival együtt a 16-os és a 17-es vonalon járnak majd. Ennek következtében az MVG 13 kis befogadóképességű R2.2-es villamost vonhat ki a forgalomból. Ezek sorsa az alkatrészbánya szerepe lesz a forgalomban maradó kocsik ellátásához: 55 darab kocsival számol az MVG a legrégebbi alacsonypadlós sorozatból.
A 16-os vonalon is járnak majd az új villamosok
Az MVG közölte azt is: további 124 villamosra opciót kötöttek ki, ezeket a tervek szerint 2018 és 2028 között hívják majd le három-, négy- és ötrészes villamosok formájában. Ha sikeres lesz a hétköznapi csatolt üzem, akkor további vonalakra is kiterjesztik majd azt. Herbert König, az MVG vezérigazgatója jelezte: a csatolt üzemben közlekedő villamosok a gyengébb forgalmú időszakban szólóban közlekednek majd, sűrű járatkövetést kínálva.
124 további villamosra opciót kötött az MVG – ezeket a tervek szerint 2018 és 2028 között hívják majd le
(fotók: Halász Péter)
(fotók: Halász Péter)
Az MVG jelezte: a villamosokra szükség van a folyamatban lévő és a tervezett hálózatbővítések miatt is, ezért is maradnak forgalomban az R2.2-esek, hiszen a Westtangente és a Nordtangente néven futó projektek keretében megvalósuló villamosvonalak esetén komoly utasforgalommal számolnak.
A villamosok beszerzésére most – beleértve a tartalékalkatrészeket és a jegykiadó automatákat is – 70 millió eurót költ az MVG. Az első új Avenio 2017 közepén érkezik majd meg a tervek szerint a bajor fővárosba.
Halász Péter