A BVG négy darabot számláló villanybusz flottájának felét leállították, a kocsik úgy tűnik, hogy nem bírják a néhány hete beindult üzemet. A 204-es vonalon most felesben járnak a régi dízel és az új elektromos buszok.
Nem indult túl jól a kísérleti üzem Berlinben a 204-es vonalon. A Zoologischer Garten és a Südkreuz közötti járaton ugyanis elvileg hetek óta négy tisztán elektromos üzemű járműnek kellene közlekednie, de ez mostanában nem jött össze: a BVG közlése szerint a kocsik fele, azaz két jármű biztos nem áll forgalomba egy darabig.
A BVG szóvivője, Petra Reetz a Rundfunk Berlin-Brandenburg számára megerősítette: a buszok egy része egyelőre nem vesz részt a forgalomban. Az eddigi információk szerint az akkumulátorok és a töltőrendszer hibája lehet a háttérben, de biztosat nem mer még állítani az operátor. Mindazonáltal a BVG-nél optimisták: a járművek és a hajtásrendszer gyártójával, a Bombardierrel és a Solarissal közösen próbálnak megoldást találni a hibára. Úgy gondolják, hogy néhány héten belül meg is születhet a megoldás és ismét a teljes elektromos buszflotta szolgálatba állhat.
Fontos tudni: a kocsik nem hagyományos módon, hanem érintésmentesen töltik fel magukat a végállomásokon és ezt a rendszert ilyen éles üzemi helyzetben még nem próbálták ki, így mindenképpen számítani kell ilyen jellegű hibákra is – hangsúlyozta a Bombardier képviselője. Ezek a tapasztalatok is segítenek a jövőbeni fejlesztésekben, tették hozzá.
Fontos tudni: a kocsik nem hagyományos módon, hanem érintésmentesen töltik fel magukat a végállomásokon és ezt a rendszert ilyen éles üzemi helyzetben még nem próbálták ki, így mindenképpen számítani kell ilyen jellegű hibákra is – hangsúlyozta a Bombardier képviselője. Ezek a tapasztalatok is segítenek a jövőbeni fejlesztésekben, tették hozzá.
Halász Péter