Véget értek a próbamenetek Düsseldorf új Stadtbahn-vonalán. A Wehrhahn-Linie vonatai 2016. február 20-án indulnak és menetrend szerint. Ez lesz az első alacsonypadlós „metró” Düsseldorfban.
Hiba nélkül tették meg az előírt 400 kilométeres próbautat a Rheinbahn szerelvényei a frissen megépített Wehrhahn-Linie alagútjában. Düsseldorf új Stadtbahn-vonalának próbaüzeme sikeresen teljesült és így 2016. február 20-án indulhat is a forgalom.
A Rheinbahn és Düsseldorf városa is elégedett a próbamenetek eredményével, lévén azok zavartalanul teljesültek. A próbameneteket párba csatolt Siemens Combinokkal, helyi típusjelzés szerint NF8U típusú villamosokkal végezték. Ez a kocsitípus jár majd a leendő U71-es, U72-es és U73-as vonalon. A viszonylatok érdekessége, hogy a korábbi magaspadlós-magasperonos Stadtbahn-megoldások helyett a vonalon alacsonypadlós szerelvényekhez igazított peronok lesznek. A villamosokat a Rheinbahn már korábban beszerezte: 2006 és 2007 között tizenöt, majd 2010-2012 során további 61 kocsit vásároltak. Amíg az új Stadtbahn-vonal nem készül el, addig a kocsikat a villamoshálózaton használja a Rheinbahn. A 2,40 méter széles, egyirányú, de kétoldali ajtós kocsik majd a tervek szerint párba, illetve hármas szerelvénybe csatolva közlekednek majd az új vonalon.
A 400 kilométeres biztosítóberendezési próba sikeres volt – a módosítások után jöhet a két hónapig tartó sötétüzemi próba
(fotó: Ingo Lammert / Stadt Düsseldorf)
(fotó: Ingo Lammert / Stadt Düsseldorf)
A mostani próbamenetek célja volt, hogy a 3,4 kilométer hosszú alagútban a biztosítóberendezés és a járművek kapcsolatát vizsgálták, illetve azt, hogy a járművezetők megfelelő helyről és időben észlelhetik a jelzőket és jelzőeszközöket. A következő hetek során a tapasztalatok alapján még alakítások várhatók például a jelzőtáblák helyében. Amikor ezzel végeztek, egy két hónapos teljes próba, azaz sötétüzemi próbák következnek majd utasok nélkül. A menetrend szerinti forgalom a tervek szerint 2016. február 20-án indul majd a vonalon.
Halász Péter