Új telephelyet épít a bécsi HÉV, egészen pontosan a Wiener Lokalbahnen, a Wien Oper és Baden Josefsplatz közötti „kék villamosok” üzemeltetője az osztrák főváros déli részén, Inzersdorfban.
Új telephelyet épít a járművei számára a Wiener Lokalbahnen, a WLB. Az inzersdorfi teherpályaudvar helyén épülő létesítményben a valamennyi jármű karbantartását el tudják majd végezni, amelyek a WLB hálózatán közlekednek. A projekt kapcsolódik ahhoz a városi programhoz, amelynek segítségével a jövőnek szeretnének megfelelni, hiszen 2025-ig Bécsben és környékén a 2010-eshez képest 30%-kkal több lakóval számolnak, amely a tömegközlekedés számára is komoly kihívást jelent.
E program keretében a tervek szerint majd új, alacsonypadlós járműveket is vásárolnak a sűrűbb közlekedés biztosítása érdekében, felújítják a megállókat és átszervezik a karbantartási rendszert is. Ez utóbbi fontos eleme lesz az inzersdorfi bázis.
A WLB új műszaki bázisa 2018-tól az inzersdorfi telephely lesz majd
Itt végzik majd a járművek karbantartását is
A tervek szerint 26 hónap alatt készül majd el az összesen 6500 négyzetméter területű műszaki bázis, ami kétszáz embernek biztosít munkalehetőséget. A Purkytgasse, Sobotagasse, Rossakgasse és a WLB vágányai által határolt területen júliusban indul el az építkezés és a tervek szerint mindennek 2018 első negyedévére készen kell lennie.
A két részre bontható létesítmény egyik része lesz az összevonat javító- és tárolócsarnok. A 160 méter hosszú, 35 méter széles épületben hat, egyenként 120 méter hosszban használható vágány lesz majd, emellett pedig egy mosócsarnokot is telepítenek, 60 méteres hasznos vágányhosszal. A nagy csarnok előnye lesz majd, hogy nem csak fedett helyen tudják tárolni a WLB kocsijait, hanem egyben elvégezhetik a szükséges javításokat is a járműveken. A mosót pedig a tervek szerint kevert esővízzel üzemeltetik: 80% tisztán esővízből származik majd, míg a maradék 20%-ot a mosási és egyéb folyamatok során felhasznált és megtisztított víz adja majd.
A WLB új üzemviteli épületet is kap majd, ide összpontosítják majd valamennyi tevékenységüket
(grafika: oln.at / WLB)
(grafika: oln.at / WLB)
A „támaszpont” másik része a kétszintes üzemviteli épület, ahol elegendő mennyiségű iroda, pihenőhely, üzemviteli helyiség és szociális helyiség kap majd helyet. Ebben az épületben lesz majd a járművezetők pihenője és oktatóterme is. Az épület melegvíz-ellátását szolárpanelek segítik majd.
Arról nem szól a WLB közleménye, de valószínű, hogy az új bázis átadásával feladják a városban, Meidling közelében lévő régi Wolfganggasse-i bázist, illetve az is kérdés, hogy a járműtelep miatt a Wiener Linien 62-es villamosától némileg eltérő vonalvezetésre szükség lesz-e az új bázis átadása után?
Halász Péter