2015. 06. 17.

RRX: az Abellio is nyert

Korábban egy ismeretlen, kis vasúttársaságról szóltak a hírek, ám most kiderült: a teljesítmények kétharmadát megnyerő National Express mellett a holland vasút érdekeltségébe tartozó Abellio Rail szolgáltathat majd a Rhein-Ruhr-Express hálózaton 2018-tól.



Megvan a hivatalos végeredménye a Rhein-Ruhr-Express, azaz az RRX hálózatának üzemeltetésére kiírt pályázatnak. A DB Regio most már hivatalosan is nagyot bukott, a részesedése a tartomány regionális közlekedéséből 2018-től ötven százalék alá csökkenhet majd. Korábban arról szóltak a hírek, hogy a National Express mellett egy új, ismeretlen társaság nyert, ám a hivatalosan meg nem erősített információknak, úgy tűnik, sok alapja nincs. A másik nyertes a NX mellett ugyanis az Abellio Rail NRW, amely a holland államvasút, az NS érdekeltségébe tartozó operátor és jelenleg is több viszonylatot üzemeltet az ezüst-fekete FLIRT- és LINT-motorvonatokkal a tartományban.
Az érintett közlekedési szövetségek közleménye szerint az Abellio kapta meg az RE1-es (Aachen–Köln–Essen–Hamm) és az RE11-es (Düsseldorf–Essen–Dortmund–Hamm–Kassel) viszonylatok üzemeltetését, amely évente 6,2 millió vonatkilométert foglal magában.
A második és a harmadik csomag nyertese a National Express lett. Előbbi az  RE5-ös (Koblenz–Köln–Düsseldorf–Wesel) és az RE6-os (Köln/Bonn Flughafen–Köln–Düsseldorf–Essen–Hamm–Minden) viszonylatot foglalja magában, éves szinten átlag 6 millió vonatkilométerrel. A harmadik csomag az RE4-es (Aachen–Mönchengladbach– Hagen–Dortmund) vonalat jelenti évi 2,4 millió vonatkilométerrel.

Az RRX hálózat 2018-tól...

... míg később, ha az infrastrukturális fejlesztések megvalósulnak, így fest a hálózat
(grafika: VRR)

A közszolgáltatási szerződés 15 évig érvényes. A vonatokat újdonságként ezúttal nem az operátornak kell hoznia, hanem azokat a tartomány vásárolja meg és adja ki üzemeltetésre az operátoroknak. A megoldástól azt várják a megrendelők, hogy egységes szolgáltatási színvonallal találkozhatnak az utasok a jövőben a járatokon és nem lesz szolgáltatófüggő az egyes vonatok szolgáltatási szintje. A tartomány nem mellesleg új típust rendelt: az operátorok a Siemenstől vásárolt Desiro HC motorvonatokkal dolgozhatnak majd.

Az operátorok Siemens Desiro HC motorvonatokat üzemeltetnek majd, amelyeket a tartományoktól kapnak meg, térítés fejében
(grafika: Siemens)

Az Abellio mellett egyébként a National Express is rendelkezik valamelyes tapasztalattal, bár még nem szolgáltatnak Németországban: legközelebb a decemberi menetrendváltással veszik át több Rajna-Ruhr-vidéki viszonylat üzemeltetését.

Halász Péter