Kísérleti üzemet indított tisztán elektromos buszokkal a drezdai DVB. A villamos üzemű, felsővezeték nélkül közlekedő járművek láthatóan komoly virágzás előtt állnak, egyre több helyen jelennek meg a környezetet nem terhelő járművek.
Június 17-étől közlekednek Drezdában az új elektromos buszok a 79-es viszonylaton Mickten és Übigau között. A csendes, gyors és megbízható járművek gyakorlatilag károsanyag-kibocsátás nélkül teszik meg az utat a két végállomás között.
A villamospótló 79-es autóbusz villamos hajtású kocsit kapott Drezdában
A DVB még tavaly határozta el magát, hogy a 2002-es árvíz nyomán tönkrement és azóta sem helyreállított villamosvonal helyett szervezett 79-es autóbusz vonalán a kisbuszokat egy nagy kocsira cseréli le. A DVB így egy Solaris Urbinot rendelt, amely elektromos hajtással bír. A 12 méteres autóbusz háromajtós kivitelben készült, 28 ülő- és 42 állóhellyel rendelkezik. A jármű töltéséről a Trachenberge telephelyen kívül a mickteni végállomáson, a Dreyßigplatzon épített rövidke felsővezeték gondoskodik.
A kocsik napközbeni töltését a mickteni végállomáson végzik
A sárga elektromos autóbusz a drezdai műszaki egyetemmel (TU Dresden) közös projekt keretében közlekedik, amelyet a „DVB Stromlinie” márkanév alatt vált ismertté a városban. A jármű beszerzésére 400 ezer eurót fordítottak és további mintegy 200 ezer euróba került a szükséges infrastruktúra kiépítése. A három évre tervezett projekt összköltsége 1,57 millió euró, amelynek nagy részét, 1,14 millió eurót a Bundesministerium für Verkehr und digitale Infrastruktur (BMVI) állja.
A TU Dresden és a DVB projektjét a BMVI is támogatja – három évig biztosan jár majd a sárga villany-Solaris az Elba-parti városban
(fotók: DVB)
(fotók: DVB)
Mindeközben Berlinben is hamarosan megjelennek az elektromos buszok. A Zoologischer Garten és a Südkreuz között közlekedő 204-es vonalon a tervek szerint nyártól négy Solaris Urbino Electric 12-es közlekedik majd. A kocsik töltését a Bombardier fejlesztette, vezeték nélküli Primove-rendszer segíti majd, amely induktívan tölti fel a kocsik akkumulátorait, ezek az útburkolatba építve rejtetten működnek majd. Az első, 34 ülő- és 40 állhellyel rendelkező autóbusz már megérkezett a BVG-hez.
Halász Péter