A címben is említett sóhajjal és egy kézlegyintéssel is elintézhetnénk ugyan az ügyet, de nem érdemes. Tíz új csuklósbuszt állított forgalomba a müncheni városi közlekedési cég, az MVG.
Tíz új csuklós autóbusszal bővítette a flottáját a müncheni MVG. A közelmúltban a pótkocsis buszok beszerzéséről elhíresült társaság most ismét csuklós járműveket vásárolt az EvoBustól. A Mercedes-Benz Citaro 2-esek különlegessége, hogy amolyan „félhibrid” buszokról van szó: a fékezéskor keletkező energiát szuperkondenzátorban tárolják és induláskor használják fel, így kevésbé terhelik a kocsik a környezetet, ám ez csak rásegítésnek jó, a buszok mozgatását elsősorban a dízelmotor végzi. A tíz busz összesen 3,7 millió euróba került.
A 18 méter hosszú autóbusz mintegy száz utast tud szállítani. A négy ajtós kivitelű kocsik érdekessége, hogy a korábbiakhoz képest a kettes ajtónál megnövelték a kerekesszékes utasok számára rendelkezésre álló helyet és két ilyen utast is tudnak vinni a buszok. A babakocsival és nehezebb csomagokkal utazók számára pedig a hármas ajtónál alakítottak ki területet, ahol két lecsapható ülés is helyet kapott.
A babakocsis hely a hármas ajtóhoz került, a kettes ajtónál két kerekesszékes utaz utazhat
A 18,1 méter hosszú, üresen 17, terhelten 29 tonnát nyomó járművek hajtásáról a 10,7 literes, 265 kW-os (360 lóerős) dízelmotor gondoskodik, ami a legszigorúbb, Euro-6-os károsanyag-kibocsátási normákat is teljesíti.
Az MVG ügyvezetője, Herbert König a buszok bemutatásakor úgy fogalmazott: a buszágazat az MVG legdinamikusabban fejlődő része. A jövőben is komoly fejlesztéseket terveznek úgy a hálózat, mind a járműpark esetében, hogy a bajor főváros továbbra is attraktív közlekedési lehetősége kínáljon a tömegközlekedést választóknak.
Az új buszok mellett a régiekre is szükség van, az öreg kocsik a nyáron még villamost pótolnak majd a nyugdíjazásuk előtt
(fotók: SWM/MVG)
(fotók: SWM/MVG)
Az MVG buszflottája az új kocsik forgalomba állításával valamivel több mint háromszáz darabot számlál. A régebbi kocsik, amelyek pótlására a mostani tíz csuklóst is vették, viszont később vonulnak nyugdíjba. A nyári villamosfelújítások miatt szükség van a pótlóbuszokként bevethető öregebb járművekre is. A saját tulajdonú kocsik mellett az MVG alvállalkozók járműveit is beveti a csúcsidőszakban, amikor összesen 445 autóbusz a maximális kocsikiadás München városi közlekedésében.
Halász Péter