Bár még messze van az idei menetrendváltás és ezzel együtt az Osztrák Szövetségi Vasút legújabb elővárosi-regionális járművének utasforgalomba állítása, az ÖBB már most szoktatja a nagyközönséget az új vonathoz egy láthatóan jól átgondolt marketingkoncepció mentén: az egy hónapja még csak a klímakamrában fagyoskodó CityJet motorvonat ezúttal a bécsi főpályaudvaron mutatkozott be a kíváncsi publikumnak. Kattintsanak képriportunkért!
Tovább dübörög az ÖBB marketing-gépezete, így a Railjet debütálása után hét évvel érkezik majd a „kistestvér”, a CityJet. Nem egyszerűen csak új vonatok vásárlásáról van szó, az ÖBB igyekezett elvégezni a házi feladatot a kötelező és járműbelsők terén viszonylag igénytelennek számító elővárosi és regionális műfajban is: komoly beltéri koncepciót építette fel az új vonatok kapcsán. Ezt az elképzelést másfél éve még csak imázsfilmben és rajzokon csodálhattuk meg, majd kívülről vehettük szemügyre a Siemens Desiro Mainline (ML) családba tartozó járművet. Az ÖBB március tizenhatodikára már a bécsi főpályaudvarra invitálta az érdeklődőket, akik első alkalommal nyerhettek betekintést az új vonatok belterébe is.
Érdeklődésben nem volt hiány, így a tömegben küzdő tudósítónk számára hamar adódott a kínzó kérdés: vajon az ÖBB tényleg ennyire alábecsülte az érdeklődést, és ezért jutott mindössze egy órás időkeret a csak részben megnyitott szerelvény megtekintésére? A vezérállásra szinte lehetetlen volt bejutni a kígyózó sor miatt, de a jármű általában is komoly tömeget vonzott. Ezt a kellemetlenséget leszámítva kellemes benyomást kelt a CityJet belső tere, amint pedig alábbi képriportunkból kiderül, meglepően jó és furcsa megoldásokkal is rendelkezik az ÖBB legújabb szerezménye... És azt már csak halkan jegyezzük meg, hogy ennél nagyobb érdeklődéssel csak a GYSEV Desiro ML-motorvonatait várjuk már.
Érdeklődésben nem volt hiány, így a tömegben küzdő tudósítónk számára hamar adódott a kínzó kérdés: vajon az ÖBB tényleg ennyire alábecsülte az érdeklődést, és ezért jutott mindössze egy órás időkeret a csak részben megnyitott szerelvény megtekintésére? A vezérállásra szinte lehetetlen volt bejutni a kígyózó sor miatt, de a jármű általában is komoly tömeget vonzott. Ezt a kellemetlenséget leszámítva kellemes benyomást kelt a CityJet belső tere, amint pedig alábbi képriportunkból kiderül, meglepően jó és furcsa megoldásokkal is rendelkezik az ÖBB legújabb szerezménye... És azt már csak halkan jegyezzük meg, hogy ennél nagyobb érdeklődéssel csak a GYSEV Desiro ML-motorvonatait várjuk már.
A bécsi főpályaudvar nem rossz helyszín a járműbemutatóhoz, de egy félreesőbb helyen talán hosszabb ideig és nappali fények mellett is közszemlére tehették volna CityJet-et
A bemutató sok érdeklődőt vonzott, beleértve vasúti dolgozókat is, akik a vonaton kívül magukat is szívesen fotózták a vonattal
Railjet és CityJet – az ÖBB lassan minden szegmensben egyedi márkanévvel szolgáltat
A szerelvény egyik részét nem lehetett még megtekinteni, itt az üléseken is rajta maradt a védőfólia
Tetszetősek az szürke-piros ülések, és remélhetőleg a napi rutint is jól bírják majd
A háttámla kiszélesedő középrésze a lehajtható kisasztalt lejti, valamint figyelmet érdemel a térdek számára több teret biztosítani hivatott „kikönnyítés” az üléstámla két oldalán
Napi hanyattesés: a hálózati csatlakozókat kissé meglepő módon a csomagtartók aljára szerelték, az utasok feje fölé. Vajon milyen megfontolásból?
(Komolyan elgondolkodhatunk azon, hogy megkövessük a MÁV-Gépészet/MÁV-START szakembereit, akiket az IC+ kocsik konnektorjai miatt rendszeresen kritizálunk. Ennél még az is jobb... Igaz, az SBB emeletes IC-kocsijain és a Bombardier Talent 2-eseinek DB Regio számára épített változatában is így vannak a konnektorok és nem biztos, hogy a legjobb megoldás. - a szerk.)
(Komolyan elgondolkodhatunk azon, hogy megkövessük a MÁV-Gépészet/MÁV-START szakembereit, akiket az IC+ kocsik konnektorjai miatt rendszeresen kritizálunk. Ennél még az is jobb... Igaz, az SBB emeletes IC-kocsijain és a Bombardier Talent 2-eseinek DB Regio számára épített változatában is így vannak a konnektorok és nem biztos, hogy a legjobb megoldás. - a szerk.)
Ez viszont ügyes megoldás: az ajtók alól előbújó lépcsők résmentes beszállást biztosítanak magasperon mellett is
Üres a RIC-raszter és fővizsgadátum sincs - a jármű még bő fél évet tölt különféle próbameneteken az utasforgalomba állítás előtt. A legújabb hírek szerint a decemberi menetrendáltástól találkozhatunk majd a Desiro ML vonatokkal az utasforgalomban
A Desiro ML-motorvonatok markáns orra és az ÖBB fényezése jól áll a szerelvénynek, bár a kék-krém és a vörös-szürke 4020-asok után szokni kell még ezt az összeállítást
Hamarosan ingázók hada tölti meg az üléseket
A fedélzeten komoly tömeg mutatta, hogy igány lett volna hosszabb bemutatóra is
További néhány hónapra búcsúzunk az ÖBB legújabb szerzeményétől
Képek és tudósítás: Berky Dénes;
szöveg: Magyarics Zoltán
szöveg: Magyarics Zoltán