Összesen 41 villamost szállíthat Lipcse számára a lengyel Solaris. Egyelőre csak öt kocsi érkezése a biztos, de a helyi pályázók szerint már így is veszélyezteti a helybeli munkahelyeket.
Összesen negyvenegy villamosra vonatkozó szerződést írt alá a lipcsei városi közlekedési társaság, az LVB és a lengyel Solaris. Az LVB öt villamos szállítását kéri és további 36 szerelvény opciós rendelésére vonatkozó megállapodást kötött, miután a beszerzést a nemzetközi tender választott bírósága is jóváhagyta az eredményt. A tervek szerint az új villamosok 2020-ig váltják majd ki a csehszlovák eredetű, de felújított, magaspadlós, csehszlovák eredetű villamosokat.
A villamosbeszerzéshez Lipcse városa és a tartomány – Szászország – biztosítja a pénzügyi hátteret. A teljes szerződés 120 millió euró értékű, az első öt villamost összesen 9 millió euróért veszik meg. Ebből négyet a város, öt millió eurót biztosított.
Az LVB elképzelései szerint 2025-ig jelentős mértékben szeretné növelni részesedését az összes utazás tekintetében, azaz javítani szeretnék részesedésüket a modal split tekintetében.
A villamosbeszerzéshez Lipcse városa és a tartomány – Szászország – biztosítja a pénzügyi hátteret. A teljes szerződés 120 millió euró értékű, az első öt villamost összesen 9 millió euróért veszik meg. Ebből négyet a város, öt millió eurót biztosított.
Az LVB elképzelései szerint 2025-ig jelentős mértékben szeretné növelni részesedését az összes utazás tekintetében, azaz javítani szeretnék részesedésüket a modal split tekintetében.
A szerződés aláírói balról jobbra: Solange Olszewska, a Solaris igazgatóságának elnöke; Ulf Middenberg, az LVB szóvivője; Zbigniew Palenica a Solaris vasúti járműveinek igazgatója; Dr. Norbert Menk a lipcsei városüzemeltetés igazgatója
(fotók: Solaris)
(fotók: Solaris)
Az LVB új villamosai 2,3 méter szélesek és 38 méter hosszú kocsik lesznek. A 220 utas befogadására képes járművek a Bombardiertől 2005 és 2007 között beszerzett Flexitykkel összemérhető kapacitást biztosítanak. A villamos építése során számos németországi, Lipcse-környéki beszállítótól is rendelnek alkatrészeket az ígéretek szerint.
A helyi járműgyártó, az LVB egykori főműhelyéből önállósodott HeiterBlick jelezte: a tender eredménye veszélyezteti a helyi munkahelyeket. A HeiterBlick műhelyében készültek az új bielefeldi és hannoveri Stadtbahn-kocsik is és járműfelújításban is érdekelt a társaság. A HeiterBlicktől maga az LVB is rendelt már járműveket: 50 részben alacsonypadlós Leoliner-villamost üzemeltet a közlekedési vállalat, amelyeket 2003-ban és 2005-ben rendeltek.
A Solaris az utóbbi években komoly sikereket aratott a Tramino járműcsaláddal Németországban. Jena 5 darab kétirányú; Braunschweig pedig tizennyolc darab egyirányú kocsit rendelt 2011-ben, illetve 2012-ben.
Halász Péter