2015. 02. 20.

Még tíz Velaro

Úgy tűnik, bejött a törököknek a Siemens Velaro-motorvonata. Az állami vasúttársaság, a TCDD tíz további szerelvényt rendelt a Siemenstől.


A törökök már rendeltek korábban hat vadonatúj Velaro-motorvonatot és megvették a prototípus szerelvényt is, most pedig további tíz szerelvény vásárlására vonatkozó szerződést írtak alá a Siemens és a Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) képviselői. A török vasút még tavaly májusban írta ki a tendert tíz darab, nyolckocsis nagysebességű vonat beszerzésére, amelyet végül a Siemens nyert. Eközben már Törökországban van már az első Velaro motorvonat és a további hat gyártása folyamatban van a Siemens krefeldi gyárában, amelyeket 2016-ra kell leszállítani majd. A prototípus szerelvény az engedélyeztetési eljárásban vesz részt. Az új vonatok az Ankara, Konya, Eskisehir és Isztambul közötti járatokon debütálnak majd 2016-tól.
A most rendelt további tíz motorvonat 2017-ben áll majd szolgálatba. A korábbi rendelés értéke 285 millió euró volt, amibe a hét vonaton felül hét év gyártói karbantartás is belefért; a mostani kontraktus hasonló kondíciókkal 400 millió eurós értéket képvisel, igaz, csak három éves karbantartási periódusra szerződtek a törökök a járműgyártóval.
A 300 km/h-s sebességre engedélyezett motorvonatok 25 kV 50 Hz-es váltóáramú felsővezetékről üzemelnek, teljesítményük 8000 kW. A Velaro TR motorvonatok az újfajta székeknek köszönhetően 516 ülőhelyet kínálnak szemben a DB Fernverkehr részére gyártott Velaro D-k 460 fős kapacitásával.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.