Lehívta az opciót az Alstommal kötött keretszerződésből az SBB és ennek nyomán további négy ETR610-es sorozatú „Cápaorrú” motorvonat állhat forgalomba 2017-től.
Az eredetileg az SBB és az olasz FS Trenitalia által alkotott Cisalpino konzorcium számára gyártott motorvonatokat a közös leánycég 2009 végi megszűnése után – hasonlóan a régebbi ETR470-esekhez – felosztotta egymás között a svájci és az olasz tulajdonos, így jutott az SBB négy ETR470-eshez és hét ETR610-eshez, amelyekhez további nyolc vonatot rendeltek a helvétek 2012 nyarán, majd 2015 elején lehívták az Alstommal kötött szerződésben rögzített négy darabos opciót is, így összesen 19 motorvonat áll majd a helvétek rendelkezésére, amelyeket a Gotthard- és a Simplon-vasúton használnak majd.
Összesen tizenkilenc „Cápaorrú” motorvonata lesz az SBB-nek, ha elkészül az Alstom a most rendelt négy szerelvénnyel
(fotók: SBB)
(fotók: SBB)
A 15 kV 16,7 Hz; 25 kV 50 Hz váltóáramról és 3 kV-os egyenáramról is üzemelni képes motorvonatok 250 km/h-val közlekedhetnek és a tervek szerint a Gotthardon a Stadlertől rendelt, nem billenőszekrényes EC250-es motorvonatokkal kínált alapszolgáltatást egészítenék majd ki a Genf és Milánó közötti viszonylaton.
Az SBB a tervek szerint 2014 végén megvált volna az ETR470-esektől, de egyelőre még üzemelteti a járműveket Zürich és Milánó között. Egy ilyen járatban érkezik az egyik szerelvény 2014 nyarán Bellinzona állomására
(fotó: Halász Péter)
(fotó: Halász Péter)
Mindeközben az SBB azt tervezte, hogy a korábbi ETR470-es motorvonatokat 2014 végén selejtezi, ám a hírek szerint még mindig kénytelenek üzemeltetni az egyébként nem túl megbízható Pendolino-vonatokat a Zürich és Milánó közötti EuroCity-járatokon.
Halász Péter