2015. 02. 27.

Nem kell a PESA

Meglepő hírt tett közzé a Netinera-csoport: az Oberpfalzbahn hálózatra szánt lengyel motorkocsik helyett a német-francia Alstom motorvonataiból rendelnek inkább, mert fontosabb az üzemkezdet biztonsága.


A Netinera-csoport volt az első, aki rendelt a lengyel PESA Link motorvonataiból a német vasúit pályák számára. A magánvasút azonban most úgy döntött: inkább mégsem a lengyelektől vesznek járműveket az Oberpfalzbahnra, hanem a francia érdekeltségű Alstom Coradia LINT-jeit választják.
A Länderbahn közlése szerint a Naartalbahn vonalára szánt járműveket 2016 márciusa és júniusa között kell leszállítania majd az Alstomnak, akik a LINT 41-es motorkocsit ajánlották. A kétrészes vonatok kifejezetten megbízató járműnek számítanak és emiatt az magánvasút a forgalom felvételének bizosítását várja a járműtípus cseréjétől. Ezek alapján a lengyel motorkocsik érkezése és engedélyeztetése közel sem tűnik olyan egyszerűnek és biztosnak, mint azt gondolnák eredetileg a döntéshozók.

Az Oberpfalzbahn színeiben pompázó PESA LINK a 2012-es InnoTranson. A lengyeleknek nem sikerült megugrani a németek feltételeit
(fotó: Halász Péter)

A Länderbahn döntésével egyetértett a megrendelő Bayerische Eisenbahngesselschaft is. Az új Alstom-motorvonatok érkezéséig Desiro és RegioShuttle motorvonatokat közlekedtet a vasúttársaság az érintett vonalakon.
A Netinera-csoporthoz tartozó Regentalbahn a 2014 decemberi menetrendváltás óta üzemelteti a Regens­bur­g–Markt­red­witz–Schirn­ding viszonylaton a személyszállító vonatokat és ehhez még 2012 elején a PESÁ-tól rendeltek tizenkét LINK típusú motorvonatot, amelyek mindezidáig nem álltak szolgálatba. A 2012-es InnoTranson bemutatott jármű gyári tulajdonú volt, csak marketingcélból fényezték át az Oberpfalzbahn színeire. Kérdéses ezek után, hogy a DB Regio által eddig lehívott motorvonatok sorsa mi lesz?

Halász Péter