Eldöntötte a városvezetés és a közlekedési társaság, hogy támogatják a bővítésre vonatkozó terveket. Az U1-es metrót a Warschauer Straßétól egészen az Ostkreuzig hosszabbítanák és egy új köztes megállóhely is épülne.
Hivatalosan is támogatásáról biztosította a berlini szenátus a BVG-t az U1-es metró hosszabbítása kapcsán. A korábban már a RegionalBahn oldalain is vázolt tervek szerint keleten a Warschauer Straßétól egészen a most még átépülő csomóponthoz, az Ostkreuzhoz hosszabbítanák meg a metróvonalat. A kisprofilú vonal a tervek szerint egy köztes megállót is kaphat, ám a tervek ilyen konkrétan még nem születtek meg.
Mindazonáltal a Deutsche Bahnkunden-Verband nevű utasjogi szervezet túlságosan feleslegesnek tartja a bővítést, szerintük nem old meg semmit a beruházás, az utasoknak nem lesz jobb közlekedési lehetősége. Ennek ellenére a város közlekedésért és városfejlesztésért felelős szenátora úgy fogalmazott: alaposan megvizsgálták az elképzelést és komolyan segít a belváros egy részének közlekedési gondjain.
A metróhosszabbítás lehetséges vonalvezetése. Még köztes állomás is elképzelhető
(grafika: RegionalBahn, térképalap: OpenStreetMap)
(grafika: RegionalBahn, térképalap: OpenStreetMap)
Valamilyen mértékben igaza van a szenátornak: a Warschauer Straße és a Warschauer Brücke komplexum komoly átszállóforgalmat bonyolít le: az M10-es és az M13-as villamos mellett a kelet-nyugati S-Bahn-vonatok is érintik a térséget. Ráadásul a hivatásforgalom mellett komoly terhet ró a közlekedésre, hogy itt van a „bulinegyed” egy része és a számos rendezvénynek otthont adó O2 World (hamarosan: Mercedes-Benz Arena), így mind napközben, mint este, éjszaka tehermentesítheti a csomópontot az új metrószakasz azzal, hogy a keleti külvárosok felől érkező utasok már az Ostkreuznál átszállhatnak a metróra.
Halász Péter