Átmenetileg kivonták a forgalomból a müncheni Variobahnokat. Az MVG kénytelen nélkülözni a tizenhárom S1-es sorozatú Stadler-villamosát, miután több a hatóság a járművek átvizsgálását rendelte el.
Nem alakul jól a müncheni Stadler Variobahnok története. Az engedélyeztetési eljárás akadozása miatt már korábban is voltak gondok, ám most az egyik kocsinál repedéseket találtak a hegesztéseknél, ami miatt valamennyi járművet leállították és átvizsgálják. Az ügyet nehezíti, hogy kiderült: a hegesztések nem felelnek meg az előírásoknak, illetve a gyártó korábbi dokumentációjának, ami az engedélyeztetési eljárás alapjait képezte.
A bajor Technische Aufsichtsbehörde döntése nyomán egyelőre a kocsiszínben kell, hogy maradjon mind a 13 Variobahn, Az MVG a gyártó Stadler Raillel együttműködve, a Stadler által megbízott szakcéggel közösen újítja meg a villamosokon a hegesztéseket. Ha ezek megfelelő minőségűek lesznek, akkor ismét forgalomba állhatnak a Variobahnok.
Többek között pont a Variobahnok gondjai miatt döntött úgy korábban az MVG, hogy a Siemenstől rendel további villamosokat, ám egyelőre a Siemens Avenióival sem sikerült zöldágra vergődnie a bajor hatóságoknak.
Halász Péter