2015. 01. 26.

Merre van a 34. vágány?

A címben szereplő kérdésre is könnyen választ találhat az utas, ha használja okostelefonján az SBB új alkalmazását. Egyelőre csak Zürich Hauptbahnhof esetében érhető el a pályaudvaron belüli navigációs alkalmazás, ám ez komoly fejlesztés az SBB-től így is.



Mintegy 180 üzlet és 50 különféle étterem, büfé várja az utasokat Svájc talán legforgalmasabb vasúti csomópontjában, a zürichi főpályaudvaron. Ezek között nem könnyű eligazodni, különösen akkor, ha belegondolunk: a régi csarnok mellett a vágányok alatti területen is működik a ShopVille néven futó bevásárlóközpont.
A „Mein Bahnhof”, azaz az „én pályaudvarom” névre keresztelt alkalmazás segíti ezentúl az okostelefonokat használó utasokat, hogy könnyebben eligazodhassanak a valóban kissé szövevényes területen. Az üzletekhez való navigáció mellett a fontosabb részleteket is elérhetjük, így láthatjuk, hogy éppen nyitva van-e az adott üzlet vagy sem? Sőt, a pilotprojekt keretében az okostelefonos ügyfeleknek, vásárlóknak további kedvezményeket is kínálnak az üzletek.

A nyitóképen a földszint és a régi csarnokban található üzletek látszanak a vágányok és a villamosmegállók mellett

Az aluljárószint a -2-es, ahonnan az üzletek mellett elérhetők a földalatti vágányok is

A SZU vágányai (21-22.) mellett a Durchmesserlinie (31-34.) és a régi S-Bahn-alagút (41-44.) vágányai is látszanak az alkalmazásban

A térkép mellett sokféle keresési lehetőség is rendelkezésünkre áll

Az üzletekről a helyükön túl minden fontos részletet is megtudhatunk. Például azt, hogy a kép készítésekor a Migros büféje zárva volt éppen

A mobilalkalmazást használókat különféle extra kedvezményekkel is várják a szolgáltatók

Az androidos telefonokra és az iPhone-okra elérhető alkalmazás a belső területeken, a föld alatt a GPS jel helyett és mellett a mobilhálózatok és a wifi jelek alapján határozza meg az utas helyzetét és segíti a tájékozódásban. A még pontosabb helymeghatározásban az iOS 7-től és az Android 4.3-as változatától elérhető „Bluetooth Low Energy” megoldás is segít. Az SBB az ígéretek szerint a visszajelzések alapján fejleszti tovább az alkalmazást.

Halász Péter