2014. 10. 10.

SMS-jegy a postabuszra

Október első napján indította el pilotprojektjét a svájci PostAuto, amelynek keretében a Bus Sédunois hálózaton az utasok közvetlenül SMS-ben is vásárolhatnak buszjegyet.


Az SMS-jegy bevezetésével a PostAuto szeretné egyszerűbbé tenni és az okostelefonokkal nem rendelkező utasok számára is megnyitni az elektronikus jegyvásárlás lehetőségét. A megoldás ráadásul nem kerül többe, mintha a buszvezetőnek fizetné valaki a viteldíjat és ezzel pedig tehermentesíthetők a járművezetők, csökkenthető a járatok megállóban töltött ideje és javítható a buszok menetrendszerűsége – írja közleményében a svájci szolgáltató.
A társaság területi vezetője, Alain Gretz kiemelte: azért választották ezt a területet, mert viszonylag egyszerű díjszabású vonalakról van szó, jellemzően helyijárati forgalommal. Ha beválik a megoldás, akkor a jövőben Svájc más területein is bevezetik ezt a jegyvásárlási lehetőséget.
Az új rendszer egyébként illeszkedik a PostAuto törekvésébe, aminek keretében minél szélesebb körben szeretnék bevezetni az elektronikus jegyrendszert, csökkentve ezzel általában a járművezetők terheit és javítva a menetrendszerűséget. Ráadásul a most bevezetett SMS-jegy mindenképpen gazdaságosabb: megspórolja a busztársaság a drága hőpapírt, amit a jegykiadó gépekben használnak.
A jegyváltás egyébként nagyon egyszerű: a megfelelő kódot kell elküldeni egy ingyenes telefonszámra, míg a viteldíjat az SMS-t küldő telefon egyenlegéről vonják le, de magáért az üzenetért nem kell semmilyen néven nevezett díjat fizetni.
A pilotprojekt 2015 végéig tart.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.