2014. 10. 15.

Kékülő FLIRT-flotta

Hivatalosan is forgalomba állnak az első kék FLIRT-motorvonatok a MÁV-START-nál. Az újonnan beszerzett vonatokat a GYSEV szerelvényeivel együtt mutatták be a Keleti pályaudvaron.


Amint az ismeretes, a MÁV-START 42, a GYSEV pedig hat új vonatot rendelt – ezzel a MÁV-START flottája 102 darabosra, míg a GYSEV-é tíz darabosra nőhet.
A MÁV-START vonatai október 16-ától már szállítják az utasokat a budapesti elővárosi forgalomban. Az MTI tudósítása szerint az ünnepségen Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára hangsúlyozta, hogy a kormány kiemelten kezeli a közösségi közlekedés fejlesztését, ezen belül a vasúti beruházásokat. A tervek szerint 2014-2020-as időszakban 1000 milliárd forintot fordítanak vasútfejlesztésre.

A MÁV-START új FLIRT-je a bemutatón a Keleti pályaudvar hetedik vágányán

Az államtitkár szólt arról is, hogy a 2014-2020-as időszakra szóló Integrált Közlekedési Operatív Program (IKOP) városi és elővárosi közlekedés fejezetében szereplő 315 milliárd forintból pályaudvarok felújítására is fordítanak forrásokat, szeretnék elérni, hogy ezek közösségi találkozóhelyként is működjenek.
Dávid Ilona, a GYSEV elnöke és a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a két vasúttársaság célja a minőségi szolgáltatás megteremtése. Utalt arra, hogy a pályafelújítások és a járműállomány korszerűsítése utasszám-növekedést hozott.

Az 504-es FLIRT képviselte a GYSEV-et a nyolcadik vágányon
(fotók: Marjai János / MTI)

Zaránd György, a MÁV-SSTART Zrt. vezérigazgatója utalt arra, hogy az új beszerzéseken kívül 60 Flirt motorvonatjuk közlekedik a hálózaton, és a korábbi járművekkel összehasonlítva 7 milliárd forint villamos energiát takarítottak meg a Flirt motorvonatokkal. A 2015 őszéig beérkező új szerelvényeket a pusztaszabolcsi és székesfehérvári, a Budapest–Veresegyház–Vác, illetve a villamosítás elkészülte után az esztergomi vonalakon állítják forgalomba. Az első vonatok információink szerint a Kőbánya-Kispest–Székesfehérvár viszonylaton állnak az utasok rendelkezésére.
A MÁV-START honlapján kiegészítésképpen közölte: a vonatok közül 8 a pusztaszabolcsi és a székesfehérvári vonalon váltja ki az összes budapesti elővárosi forgalomban közlekedő, mozdony vontatta szerelvényt, ingavonatot. A további járművek közül a tervek szerint 19 a Budapest–Veresegyház–Vác vonalon dolgozhat, 12 az esztergomi vonal közlekedését erősíti a pályafelújítás és villamosítás befejezését követően. Csúcsidőn kívül a szerelvények egy része Monorra és a Budapest–Vác–Szob vonalon is közlekedhet majd. A járműcsere nyomán felszabaduló eszközökkel a debreceni, nyíregyházi, füzesabonyi, miskolci, szentesi, kunszentmiklósi és lajosmizsei vasútvonalon közlekednek majd a kiváltott vonatok..
Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy egy éve 4 Flirt vonat közlekedik a hálózatukon, az idén az első kilenc hónapban a Szombathely–Szentgotthard vonalon 6, a Sopron–Szombathely vonalon 8 százalékkal nőtt az utasszám az előző év azonos időszakához képest.

RegionalBahn információk, MTI