Az InnoTrans 2014 szakkiállításról szóló előrejelzéseink sorában most a kanadai-német járműgyártó kínálatát nézzük meg. Villanybusz és többmotoros dízelmozdony is várható a berlini Messegelände térségében szeptember 23. és 26. között.
Számos újdonsággal készül a Bombardier a berlini InnoTransra. A szeptember 23-26. között megrendezendő szakmai találkozón mutatkozik be először a kanadai-német járműgyártó konszern az Innovia Monorail 300 nevű technolóigáját, amellyel az egysínű vasutak piacán jelenne meg, jellemzően a távol-keleti vevők érdeklődhetnek majd eme megoldás iránt. A kiállításon bemutatkozik majd a Rijad számára épített kétrészes monorail-szerelvény is.
Újdonság lesz a villamosok tekintetében az új Flexity 2-es villamos, amelyet a flamand közlekedési szolgáltató, a De Lijn számára építenek majd, összesen 48 példányban.
Komoly hangsúlyt kap majd a Primove névre keresztelt energiaellátási megoldás is, amely az elektromobilitást segíti. A rendszer segítségével könnyű, hosszú élettartamú akkumulátorokat tölthetnek majd induktív módszerrel, így minimális a vizuális környezetszennyezés is a többi, ismert előnnyel egyetemben. A Bombardier két, ilyen rendszerrel felszerelt elektromos hajtású autóbuszt mutat majd be a kiállításon. Az egyik egy HESS karosszériás villanybusz lesz Mannheimből, míg a másik egy braunschweigi Solaris Urbino 18-as lesz.
Mozdonyfronton nem villant újat a Bombardier idén: a TRAXX Lasti Mile (a kis képünkön) és a DE ME változatot is láttuk már 2012-ben
(fotók: Magyarics Zoltán)
(fotók: Magyarics Zoltán)
Ebből is látható, hogy a járműgyártó konszern elsősorban a városi mobilitásra helyezi a hangsúlyt. Ám ennek ellenére nagyvasúti járműveket is bemutatnak majd: az egyik a DB AG számára épülő TWINDEXX Vario fantázianevű emeletes szerelvény lesz, azaz az emeletes InterCity-szerelvények egyik példánya lesz; a másik pedig az OMNEO fantázianevű, a francia vasút részére épülő emeletes villamos motorvonat. A mozdonyko között igazán nagy újdonságra nem számítunk: a TRAXX-ok harmadik generációjának Last Mile-dízelmotorral szerelt változatát és a TRAXX DE ME-t is láthattuk már 2012-ben. Igaz, ez utóbbiból két éve még csak az egyik prototípust láthattuk, most viszont a DB Regio számára sorozatban épülő példányok egyikét hozza ki a gyártó.
Az InnoTrans 2014-el kapcsolatos írásaink ide kattintva gyorsan elérhetők.
Halász Péter