A szeptember 23. és 26. között Berlinben megrendezendő InnoTrans 2014 kapcsán összeállított „előrejelző sorozatunk” negyedik részében ismét egy nagy járműgyártó kínálatát vesszük szemre alaposabban: vajon az Alstom mivel kápráztatja el a szakmát a Messegeländén?
A francia Alstom csoport az elmúlt évek során nem igazán hozott olyan újdonságot, ami igazán „nagyot szólt” volna, ellenben a francia cégcsoport állandóan tartogatott igazi csemegéket: gondoljunk csak az AGV-szerelvényre vagy éppen a párizsi Transilien motorvonatára. Idén az egyik újdonság a legújabb Citadis villamos mellett a Coradia LINT és a Coradia Continental motorvonat-család egy-egy képviselője lesz majd. A motorvonatok és villamosok mellett a szabadterület vágányain várja majd a látogatókat egy H3-as típusú hibrid-dízelmozdony is.
Érdeklődéssel várjuk a Jacobs-forgóvázas rendszertől eltérő Coradia LINT bemutatkozását
(fotó: Smilla Dankert / DB AG)
(fotó: Smilla Dankert / DB AG)
A Coradia Continental családba tartozó új motorvonat a DB-nél most is közlekedő 440-es sorozatú járművek utódja, amelyet pont a DB Regio várhatóan decembertől állít forgalomba a Rajna-Ruhr-vidék két S-Bahn-vonalán, ahol meglehetősen formabontó elvárásokat fogalmazott meg a megrendelő. Az új Coradia LINT motorvonatok pedig a Köln-környéki dízeles vonalak kapcsán kerültek előtérbe, miután a késedelmes engedélyeztetés miatt még mindig a régi járművekkel látja el a forgalom egy részét a szolgáltató a térségben – bár a tavaszi körképünk óta megjelentek a síneken az első 620-as és 622-es sorozatú motorvonatok. Mindazonáltal a LINT motorvonat érdekes lehet azért is, mert az említett környéken a Jacobs-forgóvázas trendektől eltérően egyszerű, négytengelyes járműrészekből állnak a motorvonatok.
Kissé meglepő az „arca” a Coradia Continental családba tartozó 1440-es sorozatú motorvonatoknak. A DB Regio a Rajna-Ruhr-vidéken állítja szolgálatba az új szerelvényeket a menetrendváltástól
(fotó: Bernd Piplack / DB AG)
(fotó: Bernd Piplack / DB AG)
A pavilonokban kialakított Alstom-standon számos újdonság várja a szakma képviselőit. Bemutatják a saját fejlesztésű karbantartási megoldásokat, amelynek köszönhetően nem csak optimálisabban használható ki egy jármű az életciklusán belül, hanem a költségek is csökkenthetők ezáltal. A rendszer folyamatosan monitorozza a járművek állapotát és próbálja megjósolni, hogy egy-egy alkatrész karbantartása mikor esedékes, így jobban tervezhető a járművek műhelyi pihenője is. Ezen felül Bemutatják az Atlas-rendszert is, amelyet az ERTMS-rendszerhez fejlesztett ki az Alstom. Különböző vasúti rendszerirányítási feladatokat láthatnak el a vásárlók a rendszer segítségével. A standon szó esik majd arról is, hogy helyi vállalatokkal közösen milyen gyorsvasúti motorvonatok szállít az Alstom Dél-Afrikába és hogy ott milyen társadalmi szerepet vállal magára a francia cégcsoport.
Az InnoTrans 2014-el kapcsolatos írásaink ide kattintva gyorsan elérhetők.
Halász Péter