Megállapodott egymással Hamburg város szenátusa és a Deutsche Bahn AG: hamarosan költözik a mostani helyéről a vasút, bezárják az altonai pályaudvart.
Régóta tervezgeti Hamburg városa, hogy rábírná a DB AG-t arra, hogy költöztesse ki a vasúti közlekedést az altonai fejpályaudvarról – de hasonlóban törte a fejét a vasúttársaság is egy ideje. A konkrét tervek kidolgozása ugyan most kezdődik, de az már biztos, hogy egy új főpályaudvart kaphat a Hanza-város.
Az új, átmenő „Altona Nord” munkacímen futó pályaudvar hat peron mellett fogadja majd a távolsági vonatokat és további négy peron mellé érkezhetnek az S-Bahn vonatai majd. Itt fordulhatnak majd a tervezett két új viszonylat vonatai: az S4-es (Hamburg–Itzehoe/Wrist) és az S32-es (Harburg–Elbgaustraße) járatok is. A Diebesteichben épülő teljesen új felvételi épület és a peronok is teljes mértékben akadálymentesítettek lesznek majd.
Hamburg-Altonában egyedül az S-Bahn marad...
...a távolsági forgalom, így a ICE-szerelvények viszont búcsúznak majd
(fotók: Halász Péter)
(fotók: Halász Péter)
A DB AG jelenleg 13 millió eurós tervezési költséggel számol, a hivatalos eljárások ebben a tekintetben várhatóan még 2014 végéig elkezdődnek és a nyilvánosságot minden fontos részletről tájékoztatják majd.
A meglévő pályaudvar területét 2015. június 30-ával adja majd el a DB AG a városnak, mégpedig 38,8 millió euróért, amiből a pályaudvar áthelyezését finanszírozzák majd. Egyedül a mostani S-Bahn-állomás marad meg a területen, azt azonban nem tudni, hogy az S-Bahn tárolóvágányainak mi lesz a sorsa.
Az új diebestechi állomást a tervek szerint 2023-ban helyezik majd üzembe. A felszabaduló mintegy tizenhárom hektárnyi területen 1900 lakást építenének és ezzel Altona szívében összesen 3600 új otthon várja majd a lakókat a jelenleg futó ingatlanfejlesztésekkel egyetemben.
Halász Péter