2014. 08. 22.

Egyre többen vonatoznak

Sokan és egyre többen vonatoznak Schleswig-Holstein tartományban. A tartomány mérései szerint ennek ellenére nem növekedett a vasúti közlekedés részesedése, sőt, a pontosság tekintetében a 2013-as évben árnyalatnyival rosszabban teljesített a vasúti közlekedés a korábbi évekhez képest. Cserében viszont az utasszám 2,1%-kal nőtt.


A tartományi közlekedési tárca és a közlekedésszervező cég, a Landesweite Verkehrsservicegesellschaft, az LVS közölte: a megrendelt éves 24,6 millió vonatkilométernyi teljesítmény állandósága mellett 1,692 milliárdról 1,728 millárdra nőtt az LVS által megrendelt közszolgáltatás keretében teljesített utaskilométer. Viszont a korábbi részesedését a piacból megőrizte, de nem növelte a vasúti közlekedés, az utazások 7,2 százalékát teszik meg vonattal az utazók.
A közlemény kiemeli azt is, hogy 2013-ban valamelyest romlott a vonatok pontossága: a 2012-es 92,7%-os mutató helyett csak a vonatok 91,3%-a közlekedett 5 perces vagy annál kisebb késéssel – az okok között leginkább a vasúton kívülálló tényezők, többek között a viharos időjárás szerepelt. Érdekes azonban, hogy mindezek ellenére, az utasok elégedettek a szolgáltatással: az összes utazóra vetítve a statisztikák szerint 2,68-as „iskolai átlagot” mutatnak, míg csak az ingázókra vetítve ez az 2,4. Fontos tudni, hogy a legjobb értékelést az 1,0 jelenti ebben az esetben, mint ahogyan a német iskolarendszerben is az 1-es a legjobb érdemjegy.

Az utasszámok örvendetesen emelkednek Schleswig-Holsteinben – a fejlődés jó úton halad, hamarosan a járműpark cseréje is napirenden lesz, így Hamburg környékéről is eltűnnek az n-Wagenekből összeállított, 143-asokkal továbbított ingavonatok
(fotók: Halász Péter)

A tartományi közlekedési miniszter úgy fogalmazott a jelentés kapcsán, hogy az értékek azt mutatják, hogy jó úton haladnak és egyre többen teszik le az autójukat és választják a közösségi közlekedés járatait. Mindazonáltal ezt a trendet szeretnék erősíteni a jövőben is és küzdenek azért, hogy megfelelő mértékű szövetségi támogatást kapjon a tartomány a közösségi közlekedés finanszírozására.
A fejlődésről elmondta a tárcavezető: a tartomány, a járások és a városok az ősz folyamán létrehozzák a közlekedési szövetségüket, a NAH.SH Nahverkehrsverbund Schleswig-Holstein GmbH nevű céget – ebbe olvad majd bele a közlekedésszervező társaság is a jövőben. Jelenleg ugyanis csak az LVS által koordinált tarifaközösség létezik a tartományban, de szorosabb együttműködés a közlekedési vállalatok között nem áll fenn. A már ismert „nah.sh” formula eddig csak márkanév volt, azonban most érdemi tartalommal is megtöltik, jelezte a kieli tartományi kormányzat. E folyamat része a márkanév elterjesztése, a tervezett járműcsere és egységes színezés bevezetése is.

Halász Péter