Sikeresnek tekinti a DB AG az áprilisban elindított, Berlin és Hamburg közötti IRE-járatpárt. Ennek okán kis mértékben már a decemberi menetrendváltás előtt bővítik a kínálatot.
Úgy tűnik, hogy népszerű a DB AG áprilisban elindított InterRegioExpress-járata Berlin és Hamburg között. Az olcsó, fix tarifával igénybe vehető járaton elfogadják a napijegy típusú okmányok java részét is, azaz a a Quer-durchs-Land-Ticket és a Schönes-Wochenende-Ticket is elfogadott a járaton. Emellett pedig helybiztosítási lehetőséget is kínál a vasúttársaság a buszoknál nem sokkal rosszabb menetidővel közlekedő járaton.
A vonatok különösen hétvégén zsúfoltak: az ingázás mellett szombatonként például a hamburgi városlátogatásra is alkalmas a járatok menetrendi fekvése. Viszont a DB AG most egyelőre vasárnaponként indít egy újabb vonatpárt, ami Berlinből délután háromnegyed négy körül indul, míg Hamburgból az „alapvonat” 18:11-es indulása után bő fél órával, 18:44-kor fordul a szerelvény. Viszont az új vonatpár útközben csak Stendalban áll meg az alapvonattal ellentétben.
A Berlin és Hamburg között közlekedő IRE Stendalban is megáll
(fotók: Rolf Kranert / DB AG)
(fotók: Rolf Kranert / DB AG)
A DB AG közlése szerint a vonatokon jelenleg 400 ülőhelyet kínálnak, ám a gyakorlatban nem egyszer hatszáz utast is számoltak – jelezte a projektvezető, Carsten Moll. Emiatt az elmúlt hetek során erősítették a vonatokat, ám Hamburg főpályaudvarán nem áll rendelkezésre hosszabb vonatok számára elegendő szabad vágány, így döntöttek a mentesítő járat indításáról.
A vasúttársaság azt is közölte: decembertől a megszűnő Wawel EC helyén is IRE-vonatot indít Berlin és Hamburg között és bíznak a sikerben. Igaz, a vonatnak mindösszesen csak egy menetrendi évadot adott egyelőre a DB AG vezetése, 2015 decemberéig kell bizonyítani az életképességét az egykori InterRegio-kocsikból álló járatnak. Ez az időszak meglehetősen szűkös, hiszen egy ilyen jellegű projekt csak két-három év alatt kezd igazán értékelhető módon felfutni.
Halász Péter