2014. 08. 19.

Késnek az emeletesek

Szinte már nem is számít hírnek, hogy Németországban ismét késik egy járműtípus forgalomba állítása. Ezúttal az emeletes IC-kocsikkal van baj és már most is két évet késnek. Meg további egyet.


A DB AG és a Bombardier közötti szerződés szerint már 2013-ra el kellett volna készülnie az emeletes InterCity-vonatoknak. A mozdonyok már megvannak, de a huszonhét szerelvény, összesen 137 személykocsi szállítása még csúszik.
Eredetileg a DB AG úgy tervezte, hogy 2014-ben már forgalomban lesz valamennyi vonat, de a gyártó már később jelezte: legkorábban 2015 lehet ez az időpont. Most azonban kiderült, hogy a gyártási és az engedélyeztetési nehézségek miatt még tovább csúszik a szállítás, 2016-nál előbb biztosan nem szállítanak utast a 146.5 sorozatú TRAXX P160AC2-esekkel továbbítani szándékozott ingavonatok.

Az emeletes IC-kocsikkal még egy darabig csak rajzokon és próbavonatokként találkozhatnak az utasok, a szállítás és a forgalomba állítás tovább csúszik
(grafika: DB AG / Bombardier)

A DB Fernverkehr számára a már megrendelt 27 vonaton felül további tizenegy szerelvényt is rendeltek, amelyeknek az eredeti tervek szerint 2014-ben már ugyancsak forgalomba kellett volna állnia. Ám a jelenlegi állás szerint ennél a szériánál is mintegy két éves csúszással számol a német vasút. Pedig ezekre a járművekre is számítanak a Stuttgart és Zürich közötti, újraszervezett IC-forgalomban.
A DB AG és a Bombardier kapcsolatában nem ez az egyetlen zökkenő: emlékezetes, hogy a Talent 2-es motorvonatokat még a 2008-as InnoTranson mutatták be, ám az első példányok csak 2011-2012 során jelentek meg az utasforgalomban, miután számos probléma adódott a járművek engedélyeztetésével a vonatok szoftverhibái és más konstrukciós gondok miatt.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.