Úgy tűnik, elszámolták egy kissé az ÖBB állami támogatását. 600 millió euróval többet kapott az osztrák állami vasúttársaság az illetékes minisztériumtól egy forrás rosszul való figyelembe vétele miatt. Hol van itt a takarékoskodás?
Elég kellemetlen számítási hibát vétett az osztrák pénzügyminisztérium. Így összesen 5,3 milliárd eurót kapott az ÖBB a szövetségi államtól. Ez pedig – ahogy az ÖVP-s tárcavezető, Michael Spindelegger a minap nyilatkozta az ORF-nek – pont 600 millió euróval több, mint amennyi jár az osztrák vasútnak. Mint kiderült, ez a hiba úgy jött össze, hogy rosszul vették figyelembe az egyik támogatási forrást és nemes egyszerűséggel kétszeres értékekkel számoltak.
InterCity-vonat robog Bécs felé az új Westbahnon, közvetlenül a Wienerwaldtunnel előtt. Vajon az egymilliárd eurós megszorításoknak milyen hatása lenne a vasúti közlekedésre?
A dolog nem csak ezért pikáns, hanem azért is, mert az ÖVP korábban komoly takarékoskodásra intette az ÖBB-t és jelezte, hogy mintegy egymilliárd eurót kell megspórolnia. Hogy ez a megszorítás így most hogyan jöhet össze, azt még nem tudni – írja a Die Presse.
Újabb Railjeteket is venne az ÖBB – vajon megtarthatják a 600 millió eurós plusz támogatást?
(fotók: Magyarics Zoltán)
(fotók: Magyarics Zoltán)
A pénzügyminisztert azonban szinte azonnal kritizálták még a kormányban ténykedő kollégái is, így Doris Bures közlekedési miniszter is. Az SPÖ-s politikus a megszorítási terveket úgy értékelte, hogy azok átfogó tudatlanságról vagy gonoszságról tanúskodnak. De a civilek is tiltakoztak a megszorítás lehetőségei miatt. Ők úgy fogalmaztak, hogy az osztrák kormány már évtizedek óta próbál valamit kezdeni az „államvasúttal”, ám sikertelenül. Most viszont jó lenne valami érdemi előrelépést mutatnia a kormánynak – fogalmazott a Pro Bahn.
Halász Péter