Új megoldásokkal kísérletezik a müncheni MVG, hogy segítse a kerekesszékkel közlekedők utazását. A metróállomásokon eddig mobil rámpák segítették őket, most viszont újítanak: egyelőre kísérleti jelleggel, három állomáson alakították át a peronokat.
Három forgalmas állomáson kísérletezik egy újfajta megoldással a müncheni városi közlekedési cég, az MVG, amelyek célja, hogy segítse a kerekesszékkel utazókat és csökkentse a munkavállalókra háruló terheket. Eddig és a legtöbb állomáson jelenleg is úgy működik a rendszer, hogy a vonatok és a peron közötti szintkülönbséget és rést egy vaslemezzel hidalták át. Ezek mindig az első ajtónál voltak elhelyezve a peronon. Most ezek kiváltandó azt találták ki, hogy az első ajtó környékén rikító sárga, műanyagól készült elemekkel egészítik ki a peront, Ezek az elemek hivatottak pótolni a rámpát.
Az új megoldás az MVG reményei szerint kényelmes és biztonságos az utasoknak és terheket vesz le az alkalmazottakról is
(fotók: SWM/MVG)
(fotók: SWM/MVG)
Egyelőre három állomást, az U2-es, U3-as és U8-as által érintett Scheidplatz;az U1, U2, U7 és U8 vonalak által használt Hauptbahnhof és az U1, U2, U7, U8, valamint az U3-as és az U6-os Sendlinger Tor állomását vonták be a projektbe. A rámpák méreteinek köszönhetően valamennyi metrószerelvényre biztosítják így a kerekesszékes utasoknak a kényelmes beszállási lehetőséget és maga a műanyag kiegészítés a többi utast sem zavarja a ki- és beszállásban.
A műanyag rámpák 5 méter hosszúak és mintegy 75 centiméter szélesek és 6 centiméternyi magasságkülönbséget hidalnak át. Ha a mostani tesztek sikeresek lesznek, az utasok jól fogadják az új megoldást és biztonságosnak látják, akkor valamennyi metróállomást hasonló formában alakítják majd át.
Halász Péter