Még a közelmúltban is úgy volt, hogy pár év múlva biztosan megszűnhet a berlini 61-es villamos, miután a hosszú távú üzemeltetéshez szükséges források hiányoznak és azokat senki sem akarta biztosítani. Most fordult a kocka, a BVG szerint mégis vállalható a villamosvonal működtetése komolyabb felújítás nélkül.
Nemrégiben még azzal riogatott a BVG, hogy a berlini 61-es villamos Friedrichshagen és Rahnsdorf közötti szakaszát néhány éven belül be kell zárni, mert a pályát hamarosan fel kell újítani, mégpedig alaposan. A költségeket növelte, hogy a pályát a berlini ivóvízbázis védelme miatt különleges szigeteléssel kellett volna ellátni. A pályafelújításhoz viszont nem találtak forrásokat, azokat sem a város, sem a BVG nem akarta vállalni.
Hangulatos, erdőszéli végállomáson pihen Rahnsdorfnál a 61-esen közlekedő KT4Dm-páros
A helyzet azonban most gyökeresen megváltozott. A közlekedési cég jelezte: egy vizsgálat eredménye kapcsán arra jutottak, hogy a mostani karbantartási munkák mellett a pálya 2020-ig és még azon túl is biztonságosan üzemeltethető marad, így a 4,5 kilométer hosszú villamosvonal 15-20 millió euró körülire becsült felújítását tovább lehet halasztani, illetve könnyebb lehet hosszabb időtávon forrásokat találni a komolyabb felújításhoz. Bár, tegyük hozzá, sokan ezt az összeget is sokallták.
A pálya nincs rosszabb állapotban, mint egy átlagos budapesti zárt villamospálya. A BVG most úgy látja, hogy még évekig ráérnek a sokmilliós felújítással, a forgalom biztonságosan fenntartható továbbra is a vonalon
(fotók: Halász Péter)
(fotók: Halász Péter)
Ez azt jelenti, hogy hosszabb távon is biztosított a helyi forgalom mellett a turisztikában is fontos szerepet játszó villamosvonal üzemeltetése, annak ellenére, hogy a vonal súlyos fogyatékossága, hogy a lakóterület szélén fordulnak vissza a villamosok Rahnsdorfban.
Halász Péter