Június 15-én különösebb külsőségek nélkül adták át Zürichben a város alatt átvezető új S-Bahn-alagutat, a Durchmesserliniét. Ekkortól fogva viszont a főpályaudvaron feleslegessé vált négy vonatfogadó vágány, amelyek bontásához már hozzá is láttak.
A zürichi főpályaudvar déli oldalán, a Sihl folyó keleti partján a térkép még jelöl négy vonatfogadó vágányt, amelyre azonban már nem érkeznek vonatok. Mégpedig június 15. óta nem érkeznek, amikor ugyanis az innen induló S-Bahn-járatok „beköltöztek” az újonnan átadott alagútba, a főpályaudvartól észak, azaz Oerlikon felé forduló Durchmesserlinie vágányaira.
Az erre tévedő utasokat nagyméretű molinók tájékoztatják a változásról
Az SBB nem tétlenkedett és nem készülnek arra, hogy vissza kellene lépni az alagúti forgalomtól, így pár nappal a Durchmesserlinie átadása után már bontják is a nem is olyan régen nagy forgalmat bonyolító vágányokat.
Az 51-54. vágányokat már elzárták az utasok elől, a felsővezetéket is elbontották. A tervek szerint a pályaudvar ezen vágányait, amely vágánycsoportot „Bahnhof Sihlpost” néven is emlegetnek, 2015 végéig teljesen elbontják és rekultiválják.
A vágányok és a peronok bontása megkezdődött. Egyelőre a felsővezetéket szerelték le az SBB szakemberei
A volt sihlposti pályaudvar már zárva, kerítések védik az építési területet
(fotók: Halász Péter)
(fotók: Halász Péter)
A térképen még látszanak a vágányok. Vajon mikor tűnik el végleg a zürichi főpályaudvar 51-54. vágánya az adatbázisból?
(forrás: OpenStreetMap.org)
(forrás: OpenStreetMap.org)
Ezeket a vágányokat a csarnokban található 3-18. vágányok tehermentesítésére építette még 2002-ben az SBB, a személyszállító vonatok 2002. június 12. óta jártak ezeken a vágányokon. Korábban itt a zürichi főpostához kapcsolódó rakodóvágányok voltak, azonban a küldeményfeldolgozó központot még 2009-ben lebontották és a megmaradt postai vágányokat is felszedték. A mostani lépés következtében a korábbi létesítményekből egyedül a műemléki védettséget élvező főpostai épület marad meg.
Halász Péter