Közeledik pünkösd napja, ezt mi sem mutatja jobban, minthogy ismét úton vannak a zarándokvonatok. Idén újra két vonat indult a pünkösd előtti péntek reggelén Budapestről: két Székely Gyors koptatja Magyarország és Románia, azon belül is a Partium és Erdély sínpárjait.
Ismét két zarándokvonat indult pénteken reggel Budapestről Erdélybe. Ám ezúttal nem a különálló Csíksomlyó Expresszről és Székely Gyorsról van szó, hanem arról, hogy a korábbi szervezők szakítottak egymással és mindenki saját vonattal készült Pünkösdre.
Az biztos, hogy a korábbi vonatok utazási irodás partnere a Székely Gyors-Csíksomlyó Expressz nevet viselő vonatot indította el, amelynek egy része Szombathelyről érkezett Budapestre, majd a további kocsikat felvéve innen indult tovább Erdélybe. Odafelé Kolozsváron át közlekedik majd a vonat, pünkösdhétfőn pedig Arad felől lép majd be az ország területére. A vonat Székely Gyors része öt 20-30-as és egy 19-30-as sorozatú kocsiból, valamint két 88-81-esből áll; a Csíksomlyó Expressz rész, aminek a végállomása Szombathely, hat 20-70-es és két 10-71-es sorozatú kocsit visz magával, amelyeket a szombathelyi IC-forgalomból vett ki a MÁV-START.
Az összevont Székely Gyors-Csíksomlyó Expresszt idén is a Mátyás-TRAXX továbbította
Az „össznemzeti” zarándokvonat, amely a Kárpáteurópa utazási iroda szervezésében közlekedik, Szolnokról tekereg kifelé
A vonat „Székely Gyors” része 19-30-as és 20-30-as kocsikból állt...
...a Szombathelyről érkezett vonatrész, a „Csíksomlyó Expressz” 20-70-es és 10-71-es sorozatú kocsikból lett kiállítva. Vajon mi fog járni Szombathely felé IC-ként az ünnep alatt?
A másik vonatot új partner után nézve a T. Hámori Ferenc nevével fémjelzett csapat szervezte. A szokottnál rövidebb szerelvény oda-vissza Kolozsvár felé megy, de vágányzári munkák miatt nem Biharkeresztes, hanem Érmihályfalva felé lépik át a magyar-román határt. A Történelmi Székely Gyors (bár mitől is történelmi) a Gábor Áron-mozdonyon kívül összesen egy WRbumz, egy 19-80-as, egy 20-80-as, további két 19-80-as és öt 20-80-as középszámú személykocsiból áll és viszi a MÁV Nosztalgia Kft. „Orfeum” kocsiját, ami egy régebbi postakocsiból kialakított „színpadkocsi”, ahol Sebő Ferenc is fellép majd. Az idei vonat egyébként a maga tizenegy kocsis hosszával a korábbi évekhez képest valóban rövidebb szerelvény.
A MÁV-Vonatösszeállítás információi szerint egyébként a Történelmi Székely Gyorsból Szolnokon már ki is kellett sorozni az egyik elsőosztályú kocsit, a 19-80 017-es pályaszámú kocsit. Talán Debrecenben lesz tartalékjármű, amit a vonatba rakhatnak.
A MÁV-Vonatösszeállítás információi szerint egyébként a Történelmi Székely Gyorsból Szolnokon már ki is kellett sorozni az egyik elsőosztályú kocsit, a 19-80 017-es pályaszámú kocsit. Talán Debrecenben lesz tartalékjármű, amit a vonatba rakhatnak.
A „Történelmi Székely Gyors” rövidebb vonat volt, ám a Gábor Áron-TRAXX továbbította. A szerelvényből így is hiányzott már egy első osztályú kocsi, Szolnokon kisorozták a hírek szerint
A frissen matricázott szerelvény a megújuló Tisza-hídon robogott át. A mozdony mögött jól látszik az új hídszerkezet
(fotók: Magyarics Zoltán)
(fotók: Magyarics Zoltán)
Halász Péter