Idén is folytatódik a vasutas dolgozók önkéntes munkája, amelynek keretében a vasútállomásokat és környezetüket rendezik.
Két évvel ezelőtt indult útjára a program, amelyet a MÁV-csoport közleménye szerint Dávid Ilona elnök-vezérigazgató kezdeményezett és amelynek keretében a MÁV dolgozóit önkéntes munka keretében vonják be a vasútállomások rendbetételébe. Idén összesen 71, idegenforgalmi szempontból frekventált helyszínen segítenek majd a vasúti dolgozók június 2-ától 13-áig.
2013-ban Balatongyörökön is megszépültek a padok, virág került a peronon a virágtartókba
(fotó: Magyarics Zoltán)
(fotó: Magyarics Zoltán)
A MÁV-csoport közleménye szerint „az elmúlt két évben a MÁV-csoport önkéntes munkavállalói országszerte több száz állomást és megállót tettek szebbé azzal, hogy összeszedték a szemetet, kigyomlálták a virágágyásokat, lefestették és helyreállították a megrongált padokat, állomási bútorokat, és elvégezték a kisebb karbantartási munkákat.” Az önkéntesek elsősorban az utasok számára megnyitott területek rendezésével foglalkoznak ilyenkor. Az idei helyszínek a MÁV-csoport közleménye szerint:
Agárd, Alsóbélatelep, Alsógyenes, Alsóörs, Aszófő, Badacsonylábdihegy, Badacsonyörs, Badacsonytomaj, Balatonakali-Dörgicse, Balatonakarattya, Balatonaliga, Balatonalmádi, Balatonberény, Balatonederics, Balatonfenyves, Balatonfenyves alsó, Balatonfűzfő, Balatongyörök, Balatonkenese, Balatonkenese-Üdülőtelep, Balatonlelle, Balatonlelle felső, Balatonszárszó, Balatonszemes, Balatonszéplak alsó, Balatonszéplak felső, Balatonudvari, Balatonvilágos, Becehegy, Bélatelep, Csopak, Debrecen, Dinnyés, Dombóvár, Eger, Fonyódliget, Fövenyes, Füzesabony, Gárdony, Gyenesdiás, Hajdúszoboszló, Hódmezővásárhely, Kaba, Kápolnásnyék, Kaposvár, Káptalanfüred, Kelenföld, Keszthely, Kistelek, Miskolc-Gömöri, Miskolc-Tiszai, Nagykanizsa, Örvényes, Pettend, Révfülöp, Sárbogárd, Siófok, Szabadifürdő, Szabadisóstó, Szántód-Kőröshegy, Szekszárd, Szepezdfürdő, Szilvásvárad, Tapolca, Tokaj, Velence, Velencefürdő, Vonyarcvashegy, Zamárdi, Zamárdi felső, Zánka-Köveskál.
Csak ilyenkor fontos?Apró részlet Kőbánya-Kispestről. Itt is lenne mit tenni...
(fotó: Magyarics Zoltán)Örvendetes, ám valahol éppenhogy szánalomra is méltó az, hogy egyáltalán sajtóközleményt ér meg egy teljesen magától értetődő elvárás teljesítése. Az állomások rendezettsége nem valami plusz, ennek automatikusnak, a vasúti utazás, mint szolgáltatás részének kellene legyen és közel sem arról kellene szólnia, amiről ténylegesen szól: amíg a MÁV-csoport ingatlankezelője súlyos milliókért képtelen elvégezni a feladatát (pl. a padok festése, cseréje, felújítása), addig sokkal olcsóbban kijön a vasút az önkéntes munkából. És valaki persze jól jár, mert a MÁV Ingatlankezelő továbbra is kapja a csinos összegeket. Vajon miért van az, hogy amíg a „kirakatba” kerülő állomások megszépülnek, addig a sokkal forgalmasabb elővárosi pályaudvarokon nyakig érő gaz és minden más fogadja az utasokat – gondoljunk csak éppen Kőbánya felsőre, de akár a riasztó példák sorában említhetjük Kőbánya-Kispest állomást is. Vajon ezek a létesítmények mikor újulnak meg? Leszámítva persze a pár évvel ezelőtti PR-akciót, amikor a hetek óta a peronon üdülő sittkupac közelében az elnök-vezérigazgató asszony lefestett egy padot Kőbánya felsőn – a sittkupac viszont maradt.Mindazonáltal és ezt fontos hangsúlyozni: az önkéntes munkában részt vevő vasutasoknak mindenképpen jár a legmagasabb fokú elismerésünk!Halász Péter
RegionalBahn információk