A tervezettnél előbb, már június 12-étől megszűnt az IC-szolgáltatás Budapest és Eger között. Hivatalosan csak június 21-én búcsúznának a járatok, de végül már kilenc nappal korábban felfüggesztették a szolgáltatást.
A hivatalos közlés szerint „üzemeltetési okból” nincs már IC-kocsi az egri InterCity-járatokban. Azonban forrásainktól megtudtuk: a MÁV-csoportnak már kilenc nappal a nyári menetrend életbe lépése előtt sem sikerült kiizzadnia a Budapest és Eger közötti IC-k számára szükséges „minőségi” kocsikat. Így hát június 12-étől (június 21. helyett) felfüggesztették az IC-szolgáltatást, bár a vonatok neve még megmaradt. De IC-kocsi már nincs, csak a posta-Bhv-kat találjuk a szerelvényekben.
A MÁV-START közleményében tesz ígéretet arra, hogy „az elővételben megvásárolt IC pót- és helyjegyek kezelési költség nélkül visszatéríthetők a pénztárakban. Amennyiben utasunk az IC-kocsi hiánya miatt utazásáról lemondana, akkor Személyszállítási Üzletszabályzatban előírt határidők megtartásával menetjegyét és IC pót- és helyjegyét is kezelési költség nélkül visszatéríti a vasúttársaság.”
Az ELVIRA persze még mindig ajánlgatja az IC-kocsit Budapest és Eger között, így a hiszékeny utas könnyen bedőlhet a hibás adatbázisból dolgozó rendszernek.
Az ELVIRA még ajánlgatja a délutáni egri IC-t...
Információink szerint a MÁV-START azért döntött az IC-vonatok megszüntetése mellett, mert a vasúttársaság nem tudja összeszedni hosszabb távon sem a szükséges személykocsikat. Értesüléseink szerint a vasúttársaság hosszabb távon a közvetlen eljutási lehetőséget gyorsvonati formában megtartja továbbra is.
Halász Péter