Tovább fogyatkozhat a vasúti autószállítás az éjszakai vonatok esetében. A hírek szerint a DB AG a következő évek során meg kívánja szüntetni a személyautó-rakodást Hamburg-Altona pályaudvaron is. Az egykor olyannyira népszerű autószállítás gyakorlatilag eltűnhet a kínálatból a német vasutakon.
A Berlin–München és a Berlin–Düsseldorf viszonylat után újabb vonalakon jelenhet meg a DB AG „újítása”: az éjszakai vonatok helyett teherautóval vinnék az utasok autóit. A vasúttársaságtól származó információk szerint a DB AG tovább csökkentené az autószállító vonatok számát, így megszűnnének a Hamburg-Altonáról induló autószállító járatok is.
A vasúttársaság azzal indokolja a lépést, hogy a mostani járműveket 2017-ig használhatják, akkorra érik el a most még aktív autószállító kocsik az élettartamuk végét, csak komolyabb javítások után üzemelhetnek tovább. Egyelőre a felhagyott vonalakon teherautók szállítják az éjszakai (és egyes nappali) vonatok utasainak autóit, de a DB Fernverkehr vizsgálja annak lehetőségét is, hogy a gyárakból érkező autókhoz hasonlóan tehervonatokkal fuvarozzák a kuncsaftok gépjárműveit. A DB-nél azonban fenntartásokkal kezelik a célközönséget is: úgy vélik, hogy az autószállító vonatok célcsoportja alig 200 ezer embernyi és jobbára csak május és október között utaznának.
Hamburgból Bécsbe közlekedő autószállító kocsi a Hans Albers EN végén. Hamarosan vége a dalnak?
(fotók: Magyarics Zoltán)
(fotók: Magyarics Zoltán)
Jelenleg Hamburgból Bécsbe, Innsbruckba, Narbonneba és Alessandriába indulnak autószállító járatok. A vasútnál bár fontosnak tartják a hamburgi indulási helyet, jelentős a vonzáskörzete, ennek ellenére az elöregedő infrastruktúra miatt nem könnyű a jövőbe látni és tervezni.
Halász Péter