Bemutatta a DB AG és a Bombardier az új hamburgi S-Bahn-motorvonatok belső terét és vezetőállását mintázó mock-upot. Az új vonatok 2018-tól állnak forgalomba.
A 490-es sorozatú motorvonatok első példánya is lehetne, de nem az, hanem csak egy modell, pontosabban egy mock-up. A járműmakett az utastér egy részét és a vezetőállást mutatja. Előbbiben sok, Hamburgban ismeretlen megoldás várja az utasokat. Az új vonatok teljes hosszukban átjárhatók és az utastér klimatizált lesz majd. Az üzemeltető összesen 450 millió eurót fordít a 60 új motorvonat beszerzésére, amelyet a Bombardier gyárt majd.
Az új szerelvények a törési előírásoknak megfelelő új, markáns homlokfalat kapnak
Az előtér a lehetőségekhez mérten tágas lesz ezeken a vonatokon is
A kerekesszékes és babakocsis utasoknak több hely jut majd az új vonatokon
Az ülések a lehetőségekhez mérten kényelmesek lesznek a DB ígéretei szerint
A mozdonyvezető munkahelye. A szélvédő melletti monitorok a visszapillantót helyettesítő kamerák képét és a peronon telepített rendszerek képét mutatja a járművezetőnek. Utóbbi rendszer a régi vonatokon is megtalálható
(fotók: Christian O. Bruch / DB AG)
(fotók: Christian O. Bruch / DB AG)
A vonatok egy része az 1200 V-os egyenárammal táplált harmadik sín mellett a 15 kV 16,7 Hz-es váltóáramú felsővezetékről is működhet majd. A 2018 végén forgalomba álló új vonatoknak köszönhetően megnő a tartalékkapacitás és lehetőség nyílik a 474-es sorozatú szerelvények modernizálására is.
A hamburgi S-Bahn 2018 decemberétől nyílt tender eredményeként került, maradt meg a DB AG üzemeltetésében. Jelenleg naponta mintegy 700 ezer utast szállít a napi 1100 körüli vonat.
Halász Péter