Évfordulók érik egymást a helvéteknél: június utolsó hétvégéjén éppen a Brig és Gletsch közötti vasútvonal 100. születésnapját ünnepelte a Matterhorn Gotthard Bahn.
A rendezvények fő helyszíne a vasútvonal nyugati végpontja, Brig volt, itt kirakodóvásár, lacipecsenyések és zenei programok várták az érdeklődőket. A vasútbarátokra is gondolt persze az egykori Furka-Oberalp-Bahn, a mai Matterhorn Gotthard Bahn: a Realp és Oberwald között az FO régi vonalát üzemeltető Dampfbahn Furka Bergstreckétől kölcsönkapott HG 3/4-es sorozatú, 9-es pályaszámú „Gletsch” gőzös és nosztalgikus szerelvénye rótta a köröket Brig és Mörel állomások között. Az „élvezeti értékből” a vasárnapi eső mellett az vont le valamelyest, hogy az eredeti nyomvonalat Brig városán belül felhagyták, a vonatok Zermatt felől érkezve fordulás nélkül indulnak tovább Brigből a Furka-hágó felé.
A gőzös közlekedésére a brigi állomás kijelzője is felhívta a figyelmet. A lapozós táblán az „Extrazug” önmagában gyanús, de az alsó két sorban látható szöveg külön is felhívta a figyelmet a nosztalgiavonatokra is
A gőzvontatású szerelvényt a DFB-től kölcsönkért HG 3/4 9-es gőzös továbbította Brig és Mörel között
A nem mindennapi szerelvény sok érdeklődött vonzott. A vasúti pálya mellett végállomásozó PostAuto-buszok vezetői is figyelemmel követték a nem mindennapi eseményeket
A gőzös szerelvénye szombaton és vasárnap óránként fordult Brig és Mörel között
A nosztalgiavonat a Gleccser-expresszek és a regionális vonatok között megbújva jött-ment. A gép a brigi telephelyen végezte ügyes-bajos dolgait, a szénszerelést és a vízkészlet kiegészítését
Az MGB szakemberei felkészültek, bár nem volt szükség vasárnap a tűzoltóvonatra. Az egykori Brig-Visp-Zermatt Bahn (BVZ) 21-es számú Deh 4/4-es motorkocsija egy tartálykocsi vízzel felszerelve várt a bevetésre vagy éppen arra, hogy a gőzös „megszomjazzon”
Az esős vasárnapon pöfögő gőzös nem csak a megrögzött vasútbarátokat ragadta magával
(fotók: Halász Péter)
(fotók: Halász Péter)
A jubileum további eseményei a Matterhorn Gotthard Bahn honlapján követhetők – a nyár folyamán számos esemény várja az érdeklődő vasútbarátokat a vonal mentén. A Brig és Gletsch közötti vasútvonalat 1914. június 30-án adták át a közönségnek.
Halász Péter