Szolgáltatót választott a Berlin és Brandenburg tartományok megbízásából működő közlekedésszervező, a VBB. Döntésük értelmében két vonalon marad a DB Regio a szolgáltató, de új járműveket hoz majd – amik annyira nem is újak.
A VBB döntése nyomán a DB Regio maradhat a szolgáltató két vasúti viszonylaton is Brandenburgban és kisrészt Berlinben: a Berlin-Spandau–Hennigsdorf–Neuruppin–Wittenberge közötti RE6-ost és a Hennigsdorf és Kremmen közötti RB55-öst 2016 decembere után is az állami vasúttársaság üzemeltetheti majd. Azonban érdekes módon a DB Regio nem a most is a vonalakon futó Stadler-féle GTW 2/6-osokat, azaz a 646/946 sorozatú motorvonatokat ajánlotta.
Velten állomására érkezik az RE6-oson közlekedő GTW-páros. 2015 végétől szépen lassan kiszorulnak a brandenburgi sínekről a Stadler járművei
Úgy gondolták ugyanis, hogy az Északrajna-Vesztfáliából felszabaduló 14 Alstom Coradia LINT 41-es motorvonatot vetik majd be keleten. Ezek ugyanis 2015-től átadják a helyüket a „Sauerland-Netz”-en a PESÁ-tól rendelt ikermotorkocsiknak, amelyekkel szintén közszolgáltatási tendert nyert a DB Regio. Így hát a LINT-eket cserélik és ha már belefért a pályázat feltételei közé, akkor a DB Regio élt is a lehetőséggel és megajánlotta a vonatokat.
LINT 41-páros Winterbergben, a „Sauerland-Netz”. Itt hamarosan lengyel motorkocsik járnak majd, míg a mostani járművek felújítás után Brandenburgban folytatják
A járművek alapos belső felújításon esnek majd át: új üléseket, új utastájékoztató rendszert kapnak és minden ülés(osztás) konnektorokat is kap majd. Az első szerelvények várhatóan 2015 végén már felbukkannak a vonalakon.
Hogy mi lesz a 646/946-os sorozatú motorvonatok sorsa, azt egyelőre még nem tudni, de vélhetően Németország más területein veti majd be őket a DB AG. Ami biztos, hogy egyelőre marad Brandenburgban a 011-es, a 012-es, a 017-es, a 028-as, a 029-es és a 030-as egység: ezek a járművek ugyanis a lengyel előírások szerinti vizsgával és felszereléssel is rendelkeznek, így a kishatárforgalomban Frankfurt an der Oder és Rzepin, valamint a Berlin és Szczecin közötti vonatokon is közlekedhetnek majd ezek a szerelvények.
A választás annyiban logikusnak tűnik, hogy amíg a GTW 2/6-osokat ebben a térségben 2001 óta közlekedteti a DB Regio, addig a most érkező LINT-eket „csak” 2004-ben vásárolták, tehát pár évvel fiatalabb járművet állítanak szolgálatba.
Hennigsdorfban már nem sokáig láthatunk GTW 2/6-ost. A csere furcsa, bár tény, hogy fiatalabb járművek váltják az öregnek éppen nem mondható Stadler-motorkocsikat
(fotók: Halász Péter)
(fotók: Halász Péter)
Halász Péter