2014. 05. 28.

Hivatalosan is megérkezett a 245-ös

Hivatalosan is bemutatta a Bombardier a DB Regio számára készülő 245-ös sorozatú dízel-TRAXX-okat. A négymotoros mozdonyok elsőként a bajor Südostbayernbahnnál, a mühldorfi fűtőháznál állnak szolgálatba.


Jó ideje róják már a német síneket, így igazán nem is kelt feltűnést a megjelenésük, de azért hivatalosan is bemutatta a Bombardier az első, a DB Regionak szánt négymotoros dízel-TRAXX-ot. A TRAXX P160DE ME típusú járművet négy, egyenként 563 kW teljesítményű dízelmotor hajtja, amelyek ki- és bekapcsolását a fedélzeti számítógép a szükséges vonóerőtől függően automatikusan végzi. A rendszer arra is ügyel, hogy lehetőleg azonos üzemidővel rendelkezzen mindegyik motor, tehát ha nincs szükség mindegyik használatára, akkor is időnként „átkapcsolja” a teljesítményt a motorok között. Az összesen 2252 kW teljesítményű mozdony teljesíti a legszigorúbb, IIIB szintű uniós károsanyag-kibocsátási normákat is.
A mozdony műszaki megoldásairól már korábban írtunk – érdemes feleleveníteni a Last Mile és a Multi Engie gépekről szóló körképünket –, hiszen az első járművet a Bombardier már a 2012-es InnoTranson is bemutatta.

TRAXX-bemutató Mühldorfban
(fotó: Bombardier)

A DB Regio a SOB számára nyolc ilyen gépet rendelt, további járműveket állítanak forgalomba Frankfurt am Main térségében és Kemptenben is. A most csatasorba álló mozdonyok München, Mühldorf és az osztrák határ közelében fekvő Simbach között a hosszú és nagy terhelésű emeletes (inga)vonatok élén állnak forgalomba a nyártól, kiváltva az 1970-es években vásárolt 218-asokat, amelyek sokszor párba csatolva húzták ezeket a vonatokat.

A 245-ös sorozatú gépeket a nagy terhelésű, emeletes kocsikból álló szerelvények élén veti be a DB Regio, itt a régi 218-asokat váltják a korszerű dízelek
(fotók: DB AG)

Halász Péter