Újabb kedvemzényt kínál a MÁV-START a „törzsutas-kártyával”, azaz a START Klub kártyával rendelkező utasoknak: ezentúl olcsóbb az első osztály kényelme.
2014. június 1-jétől a MÁV-START tovább bővíti a START Klub kártyához kapcsolódó kedvezményeket. A kártyacsalád valamennyi olyan tagja esetében, amely eddig csak a 2. kocsiosztályon volt érvényes, immáron az első osztályt is használhatják az utasok anélkül, hogy teljesárú osztálykülönbözeti jegyet kellett volna váltaniuk az 50%-os jegy vagy a meglévő START Klub Bónusz kártya mellé.
A MÁV-START honlapján található közlés szerint a kedvezmény korlátozás nélkül érvényes a saját jogú START Klub-birtokosok számára, de ugyancsak érvényes a szombaton azonos feltételek mellett együtt utazó második utasra is. Egy kikötés van csak: a hely- és/vagy pótjegyköteles vonatokon az első osztályra kell megváltani a felárat és a helyjegyet.
Az első osztály használatához a pót- és helyjegyköteles vonatokon első osztályra szóló felárat kell váltani a 2. osztályra szóló, 50%-os kedvezményű jegy mellé a START Klub kártya birtokosainak
A személyszállító vasúttársaság az utóbbi időkben komoly kedvezményekkel csalogatja a kártyatulajdonosokat: korábban a gyorspótjegy alól mentesültek; 2013. július 15. óta pedig Budapesten belül a kártyabirtokosok a MÁV-START vonatait lényegében a Budapest-bérlettel azonos kondíciók mellett vehették igénybe további jegyváltás nélkül.
A START Klub kártyacsaládról minden részletes információ elérhető a MÁV-START honlapján.
Akadozó kommunikációSzerkesztőségünk meglepődve tapasztalta, hogy a témában sem közlemény, sem semmilyen más figyelemfelhívó információ nem érkezett a MÁV-START-tól. A kedvezmény bevezetéséről a közösségi médiában is csak egy magán, rajongói oldal, a MÁV-Vonatösszeállítás számolt be. Egyedül a MÁV-START kártyás oldalán látható az új kedvezményre vonatkozó információ.A MÁV-Vonatösszeállítás infografikája a FacebookrólA MÁV-START-nál csak ennyire futotta a START Klub oldalánSzerkesztőségünk néhány héttel ezelőtt a START Klub kártyák kapcsán a vasúttársasághoz eljuttatott egy kérdéssort is, amelyben kitértünk a tervezett kedvezményekre, a meglévő kedvezmények körének bővítésére. Ebben csak az alábbi, szűkszavú választ kaptuk 2014. május 30-én, aznap, amikor a közösségi oldalon elkezdett terjedni az új kedvezmény híre:
„Üzletpolitikai kedvezmények nyújtása a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal folytatott egyeztetést követően történhet.” Ennyi, s nem több.Kár, hogy a MÁV-START kommunikációs szervezete nem használta ki a kínálkozó lehetőséget, hogy felhívhassuk olvasóink figyelmét az egyébként igen könnyen népszerűvé tehető kedvezményre.
A MÁV-csoport lépése egyébként érdekes annak fényében, hogy hosszabb távon az első osztályú kocsik kivezetését készítik elő. Nemrégiben a szegedi hibrid-IC-ken szüntették meg a gyorsvonati részben az első osztályú kocsik közlekedését. A trendet támasztja alá az is, hogy a közelmúltban elkészült egy 19-37-es sorozatú személykocsi fővizsgája, amely már következetesen 2. osztályra utaló feliratokkal jött ki a járműjavítóból. Ennek ellenére üdvözlendő a MÁV-START új kedvezménye, így talán fokozható a némileg emeltebb komfortfokozatú kocsiosztály kihasználtsága.
Az 1. osztály bizonytalan jövőjét mutatja a sárga csík eltűnése is a felújított kocsikon
(fotók: Halász Péter)
(fotók: Halász Péter)
Halász Péter