Újabb Mercedes-Benz Citaro 2-eseket állított forgalomba a Wiener Linien. Ígéretükhöz híven a forgalmas 48A vonalán járnak a kocsik – egyelőre még vegyesen a régi jáművekkel.
A Wiener Linien ígéretéhez híven április 25-én forgalomba állította az új Mercedes-Benz Citaro 2-eseket a Dr.-Karl-Renner-Ring és a Baumgartner Höhe között ingázó, forgalmas buszvonalon, a 48A viszonylaton. A terhelt vonalon a Spetterbrücke garázs biztosítja a járműállományt, így jelenleg az MAN-gyártmányú NG 243 M18-asokkal közösen közlekednek az új buszok.
A 48A vonalán április 25-én jelentek meg az új csuklósok. A képen éppen Ottakringnél fordul a Huttengasséra az egyik kocsi
A forgalmas buszvonalon jól jöhet a képen is látható újdonság, a kifelé nyíló lengő-tolóajtó
Az utastér világos és átlátható, köszönhetően a kifelé nyíló ajtók miatt elhagyott szélfogók hiányának
A babakocsi-tárolónál az álló utasokra is gondoltak, párnázott támaszkodót kaptak
Az utastéri tájékoztatást nem egy- vagy kétsoros fényújság, hanem széles és színes monitorok biztosítják. Látványosabb megoldás, az bizonyos
Az ajtókon is van ajtónyitó gomb a legújabb előírásoknak megfelelően
A dízel-Citarók egyelőre vegyes üzemben közlekednek a régebbi MAN-gázbuszokkal
Az MAN NG 243 M18-asokat 2001-2002 között állította forgalomba a Wiener Linien. A kocsik LPG-s üzemmel működnek, azonban az ilyen gázmotorok gyártásának beszüntetése miatt cseréli a buszflottát a Wiener Linien
A tizenkét-tizenhárom éves buszok hamarosan eltűnhetnek a bécsi utcákról
(fotók: Magyarics Zoltán)
(fotók: Magyarics Zoltán)
Halász Péter