A kocsiszínben maradnak egyelőre a müncheni MVG új villamosai, így a tervezett kapacitásbővítés a 28-as villamos vonalán egyelőre csak terv maradt. Az ok prózai: a Siemens-féle szerelvények nem kapták meg még a szükséges hatósági engedélyeket.
Az MVG a Stadler-féle Variobahnokkal és azok engedélyezésével szerzett nem éppen pozitív tapasztalatok miatt döntött úgy 2012-ben, hogy a megbízhatóbbnak és könnyebben engedélyezhetőnek tűnő Siemens-villamosokból is vásárolnak. Az MVG-nél már mind a nyolc megrendelt kocsi ott van, azonban egyelőre a kocsiszínben kell maradniuk – a kocsik hatósági engedélyét ugyanis a tartományi kormány illetékesei még nem adták ki.
A Süddeutsche Zeitung értesülései szerint az engedélyeztetési eljárás azonban már a célegyenesben van és ezt megerősítette az MVG is és pont ezért részleteket sem közöltek arról, hogy mégis hol csúsztak el az engedélyezési folyamattal.
Az utasok egyelőre nem láthatják még belülről az új kocsikat, a járművek a kocsiszínben maradnak
(fotók: SWM / MVG)
(fotók: SWM / MVG)
Úgy számolnak, hogy a villamosok néhány héten belül már közlekedhetnek. Ez a késedelem viszont azt jelenti, hogy az április végére tervezett járatsűrítés a 28-as villamos vonalán a Scheidplatz és a Sendlinger Tor között egyelőre csak terv marad, az új kocsik nélkül ugyanis nincs elég rendelkezésre álló járműve az MVG-nek a megnövekvő kocsikiadási igények kielégítéséhez. Az MVG elképzelései szerint az új villamosok a 27-est segítenék ki a Kurfürstenplatz és a Sendlinger Tor között. Itt most és a közeljövőben a továbbiakban is csak a 27-es jár majd, átlagosan 7,5 percenként.
Halász Péter