Akinek van potom kétmillió forintja, máris magáénak tudhat egyet a GYSEV négy, áruba bocsátott Bh-i közül. A járművek Sopronban várják a sorsukat.
Négy személykocsit árul a GYSEV: a 20-27-es középszámú, Bh sorozatú személykocsikat a vasúttársaság kétmillió forintért árulja. A járművek 1963 és 1970 között épültek és 1985 és 2000 között kaptak főjavítást.
Az érintett járművek pályaszámai:
- 50 43 20-27 304-9 (1963 / 2000)
- 50 43 20-27 313-0 (1967 / 1998)
- 50 43 20-27 317-1 (1970 / 1985)
- 50 43 20-27 339-5 (1970 / 1985)
A járművek Sopronban vannak és a GYSEV kérés esetén bővebb információt is ad a személykocsikról. Érdekesség, hogy a 317-es és a 339-as pályaszámú kocsi – legutóbbi adataink szerint – korlátozottan ausztriai forgalomra is alkalmas annak ellenére, hogy fűtési rendszere csak 1500 V 50 Hz-es váltóáram kezelésére alkalmas.
A 317-es Bh a 2009. június 30-án közlekedett VOLT-különvonat utolsó kocsijaként Budapest-Kelenföld állomáson
A mostani körben eladósorba nem került 321-es Bh Szombathelyen, 2003 őszén
Klasszikus Bh(v)-utastér a GYSEV-re jellemző mokettborítású ülésekkel. Igazi elsőosztályú kényelem a másodosztályon!
(fotók: Halász Péter)
(fotók: Halász Péter)
A közelmúltban a regionális vasúttársaság az ÖBB-től nagy számban szerzett be használt személykocsikat, amelyeket korszerűsítve állított forgalomba. Ugyancsak vásároltak vezérlőkocsikat is az ÖBB-től, így ingavonati közlekedést is fel tudott venni a GYSEV a Taurusaival. Emellett pedig forgalomba állt már négy FLIRT és további hat vonatot már rendeltek a Stadler Railtől. A nem villamosított vonalakon pedig az ÖBB-től vásárolt Jenbacher-motorkocsik és a MÁV-tól bérelt dízelmozdonyok vagy a GYSEV saját gépei által továbbított saját személykocsikból álló járműveket közlekedtetnek. E lépések eredményeként meglehetősen alacsony lett az eredeti, magyar gyártású személykocsik aránya a „repcevasútnál”.
Halász Péter