Az elmúlt évek során komoly fejlesztés volt már a metróvonalak járműparkjában, de ez nem minden vonalat érintett. Londonban a nagyprofilú vonalak után most a „Tube” került sorra, ide 250 új vonatot rendelne a Transport for London és a London Underground.
Várja a jelentkezéseket a London Underground, a lonodni metróhálózat üzemeltetője a jelentkezőket arra a projektre, aminek keretében 250 új vonatot vennének a jobbára mélyvezetésű londoni metróhálózatra, a formája miatt csak csak „Tube” néven emlegetett kisprofilú vonalakra.
A London Underground tervei szerint a vonatok közül 100-100 a Piccadilly és a Central vonalakra kerülne, míg negyven vonal a Bakerloo Line flottáját fiatalítaná. További tíz vonatot a Waterloo & City Line kapna majd az elkövetkező évek során. E szerelvények lennének az első klimatizált utasterű Tube-szerelvények a brit fővárosban. Emellett a London Underground elvárásai szerint a vonatok teljes hosszukban átjárhatók lesznek, ami szintén újdonság a mélyvezetésű vonalakon, de a kéreg alattiakon is, ahol csak a legújabb szerelvényeken van ilyen lehetőség.
Az új járműveken a vonalakon már telepített vagy telepítendő új vonatvezető rendszer is működik majd, ami hasonló a budapesti M2-es metróvonalon már üzemelőhöz, ez is CBTC, azaz kommunikéció alapú járművezérlés lesz.
A Siemens már megmutatta elképzelését az új londoni metróra nézvést. Az Inspiro London makettjét a 2012-es InnoTrason örökítette meg Magyarics Zoltán
A London Underground a fejlesztéstől azt várja, hogy a vonatok kevésbé lesznek zsúfoltak: a Piccadilly Line esetében egyenesen 60%-os bővítést terveznek, aminek eredményeként óránként és irányonként 33 új vonat közlekedhet, ha 2025-ig megvalósul az új vonatvezető rendszer kiépítése és a járművek szolgálatba állítása. A Central és a Bakerloo esetében 25%-os növekedéssel számolnak. A Centralon 2030-ig óránként és irányonként ugyancsak 33 vonat közlekedne, míg a Bakerloo esetében 2033-ig 27 vonat lenne az óránként és irányonként rendelkezésre álló mennyiség. A Waterloo & City Line esetében pedig 2032-ig szeretnék a kínálatot óránként harminc vonatra bővíteni.
Halász Péter