Bemutatta a sajtónak a MÁV-START a Stadler Railtől vásárolt negyvenkét új FLIRT-motorvonat egyikét. A 415 062-es premierjén a MÁV-csoport és a szaktárca vezetése is jelen volt.
Az ünnepségen elmondott beszédében Németh Lászlóné fejlesztési miniszter hangsúlyozta: a fejlesztések eredményeként versenyképes vasút jön létre, ahol a vonatok megfelelő színvonalon szolgálják az alapvető utazási igényeket. A miniszter elmondta, hogy a MÁV évtizedes lemaradását nem lehet négy év alatt behozni, de a megkezdett fejlesztések biztató jövőképet vetítenek előre. Hozzátette: a járműfejlesztéseket a jövőben a pályafejlesztésekhez igazítva kívánják megvalósítani.
A fejlesztési miniszter jelezte, hogy az egy évvel ezelőtt aláírt, 42 új motorvonatra szóló szerződést teljesítését követően, 2015 őszétől 102 FLIRT-motorvvonat fog közlekedni a magyar vasútvonalakon.
Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója beszédében kifejtette: a felújított kápolnásnyéki állomás és az új motorvonat nagyszerű példája annak a felelősségteljes, jövőbe mutató gondolkodásmódnak, ami az elmúlt években a vasúttal kapcsolatos hozzáállást jellemzi Magyarországon. Szerinte az utóbbi időszak vasutat támogató közlekedéspolitikája jól megalapozza a vasúti közlekedés fejlesztését, kiszámítható és stabil működtetését, szolgáltatási színvonalának fokozatos emelését. Megújuló pályahálózat, korszerű jegyértékesítés, jó parkolási lehetőség, kulturált várakozás, kínálati, ütemes menetrend, igényes vonatok, minőségi kiszolgálás. Kifejtette: „A MÁV-nál erre törekszünk országszerte, és egyre több vonalon tudunk ilyen szolgáltatást nyújtani.”
Ungvári Csaba, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója köszöntőjében jelezte, hogy az új járművek a Budapest–Székesfehérvár, Budapest–Pusztaszabolcs, Budapest–Szob, Budapest–Veresegyház–Vác, a Budapest–Cegléd–Szolnok, és a villamosítás befejezését követően a Budapest–Esztergom vasútvonalon közlekednek majd. Az összes, összesen 102 darabos flotta üzembe állása után Budapest elővárosában a vonatok csaknem kétharmadát lehet majd FLIRT-motorvonatokból kiállítani. Így évente harmincnégy millió utazást, az éves utazások negyedét tudja a MÁV-STARAT korszerű motorvonatokkal kiszolgálni. A már meglévő FLIRT-ek bizonyítottak, népszerűek az utasok körében: ahol ezek a járművek közlekednek, ott hat-tizenkét százalékkal nőtt az utasszám.
A fejlesztési miniszter jelezte, hogy az egy évvel ezelőtt aláírt, 42 új motorvonatra szóló szerződést teljesítését követően, 2015 őszétől 102 FLIRT-motorvvonat fog közlekedni a magyar vasútvonalakon.
Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója beszédében kifejtette: a felújított kápolnásnyéki állomás és az új motorvonat nagyszerű példája annak a felelősségteljes, jövőbe mutató gondolkodásmódnak, ami az elmúlt években a vasúttal kapcsolatos hozzáállást jellemzi Magyarországon. Szerinte az utóbbi időszak vasutat támogató közlekedéspolitikája jól megalapozza a vasúti közlekedés fejlesztését, kiszámítható és stabil működtetését, szolgáltatási színvonalának fokozatos emelését. Megújuló pályahálózat, korszerű jegyértékesítés, jó parkolási lehetőség, kulturált várakozás, kínálati, ütemes menetrend, igényes vonatok, minőségi kiszolgálás. Kifejtette: „A MÁV-nál erre törekszünk országszerte, és egyre több vonalon tudunk ilyen szolgáltatást nyújtani.”
Ungvári Csaba, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója köszöntőjében jelezte, hogy az új járművek a Budapest–Székesfehérvár, Budapest–Pusztaszabolcs, Budapest–Szob, Budapest–Veresegyház–Vác, a Budapest–Cegléd–Szolnok, és a villamosítás befejezését követően a Budapest–Esztergom vasútvonalon közlekednek majd. Az összes, összesen 102 darabos flotta üzembe állása után Budapest elővárosában a vonatok csaknem kétharmadát lehet majd FLIRT-motorvonatokból kiállítani. Így évente harmincnégy millió utazást, az éves utazások negyedét tudja a MÁV-STARAT korszerű motorvonatokkal kiszolgálni. A már meglévő FLIRT-ek bizonyítottak, népszerűek az utasok körében: ahol ezek a járművek közlekednek, ott hat-tizenkét százalékkal nőtt az utasszám.
A 415 062-es Kápolnásnyék állomás közelmúltban megújult peronja mellett
Az „új” és a „régi” FLIRT egymás mellett
Az utastér szinte a régi – az újdonság a részletekben rejlik
A régóta hiányolt újdonságok egyike a konnektor, ami a GYSEV és a MÁV-START új FLIRT-jeiben is alapfelszereltség
A másik újdonság az utastérben elhelyezett több színes monitor
A berendezéseken hirdetések is megjelennek
De jut majd hely a járatinformációknak is. Talán a csatlakozások is megjelennek majd?
A monitorok a plafonon...
...és a WC-modul oldalán kaptak helyet
A motorvonatok akadálymentesek, éppúgy, mint az előző példányok
Az utasok a hulladékot szelektíven gyűjthetik majd a vonatokon
(fotók: Marosán Annamária)
(fotók: Marosán Annamária)
Dunai Zoltán, a Stadler Rail Csoport hazai országigazgatója kifejtette: a tavaly aláírt szerződésnek köszönhetően 2015 őszétől 112 FLIRT-vonat közlekedik Magyarország vasútvonalain. A beszerzés nemcsak a MÁV és a GYSEV, hanem a Stadler számára is jelentős mérföldkő, ilyen nagy és egységes FLIRT-flotta ugyanis sehol máshol nem üzemel a világon. Büszkék vagyunk arra, hogy továbbra is jelentős mértékben hozzájárulhatunk a hazai vasút fejlesztéséhez. A FLIRT-motorvonat a Stadler legsikeresebb terméke, az elmúlt években a cégcsoport csaknem 950 motorvonat gyártására kapott megbízást 15 országból.
RegionalBahn információk, MTI