Jó évet zárt 2013-ban a hamburgi kikötő, de 2014-ben még jobban szeretnének a vasúti közlekedésre koncentrálni – derül ki az előző évet értékelő és az idei terveket vázoló beszámolójukból. A behajózott konténerek majdnem fele vasúton érkezett.
Európa egyik legnagyobb vasúti kapcsolattal rendelkező kikötője a hamburgi. 2013 során 41,5 millió tonna árut mozgattak meg csak a Hamburg Port Authority által működtetett hálózaton, közölte a HPA. Ez az érték az előző évei adathoz képest mintegy öt százalékos növekedést jelent. A konténerforgalom is jól teljesített: a 2012-es 2,0 millió egységkonténernyi forgalmat 2,1 millióra növelték 2013-ban.
Komoly belföldi és nemzetközi forgalmat bonyolít le vasúton is a hamburgi kikötő, így a Hanza-város környékén sűrű tehervonati forgalommal találkozhatunk
Bár nem közvetlenül a HPA feladata és hatásköre, de jelentősen bővült a ráhordó tehervonati hálózat is az elmúlt időszakban és 2013-ban az összes konténerforgalom 42 százalékát vasúton bonyolították le, azaz tehervonatok hozták vagy vitték a feladott konténereket. A HPA jelezte: a vasút itt sokkal nagyobb arányban részesedik, mint a legfőbb versenytársnak tartott rotterdami kikötő. Hozzátették azt is: Közép- és Kelet-Európa fontosabb logisztikai központjaival már most rendszeres vasúti kapcsolat áll fenn és a különféle magántársaságok egymással versengve szeretnék az árukat Hamburgba hozni. A legfontosabb ügyfelek külföldön Lengyelországban és Csehországban vannak.
A boxXpress bér-Teknője nyugat felé tartva robog át Hütteldorfon
(fotók: Magyarics Zoltán)
(fotók: Magyarics Zoltán)
Magyarországról a budapesti BILK-ről indulnak Hamburgba intermodális vonatok: heti három alkalommal a Rail Cargo Austria; heti hat alkalommal a Flyod; heti nyolc alkalommal pedig a boxXpress közlekedtet járatokat a HPA adatai szerint.
Halász Péter