Szerencsétlenül indult a reggel a Chicago-i tömegközlekedési társaság (Chicago Transit Authority, CTA) számára: a városi magasvasút, az 'L' kék vonalának végállomásán az egyik szerelvény nem állt meg a kijelölt helyen, hanem a vágányzáró bakot kidöntve „felmászott” az állomás kijáratának lépcsőjére. A látványos baleset kapcsán egyelőre harminckét sérültről tudni, ám szerencsére az eddigi információk alapján közülük senki sem sérült meg súlyosan.
Chicago forgalmas légikökőtőjén, az O'Hare repülőtéren különlegesen kezdődött a hétfő: röviddel hajnali 3 óra előtt az 'L' magasvasút egyik nyolc kocsis szerelvénye felszaladt a vágányt lezáró ütközőbakra, majd pedig az állomás peronjának végén a mozgó- és álló lépcsőkön folytatta kalandját a felszín felé. Szerencsés módon CTA kék színnel jelzett „Blue Line” vonalának végállomásán történt látványos balesetnek az első jelentések szerint nincs halálos áldozata, a sérültek száma azonban jelentős.
Az első feltételezések szerint a jármű vezetőjének rosszul lett, ám ezt a későbbiekben cáfolták – az érintett dolgozó a friss információk szerint a balesetet követően épségben hagyta el a járművet, és együttműködött a kiérkező hatósági illetékesekkel. A CTA szóvivője, Brian Steele helyi idő szerint hajnali öt órakor úgy nyilatkozott, hogy még túl korai bármiféle találgatásokba bocsátkozni, hogy miért futott túl a vonat a vágány végén, azonban az elsődleges jelek szerint túl nagy sebességgel érkezett a csonkán végződő végállomási vágányra a metrószerelvény. A három vágányos állomásnak éppen a középső vágányára járt be a vonat, melynek bakján túl éppen az állomásról kivezető lépcsők helyezkednek el – a szélső vágányokon a bak mögötti fal miatt nem jutott volna ilyen messzire szerelvény, viszont ebben az esetben a jármű (és a benne lévő utasok) biztosan súlyosabban sérült volna.
(forrás: WGN TV News via Twitter)
Az első feltételezések szerint a jármű vezetőjének rosszul lett, ám ezt a későbbiekben cáfolták – az érintett dolgozó a friss információk szerint a balesetet követően épségben hagyta el a járművet, és együttműködött a kiérkező hatósági illetékesekkel. A CTA szóvivője, Brian Steele helyi idő szerint hajnali öt órakor úgy nyilatkozott, hogy még túl korai bármiféle találgatásokba bocsátkozni, hogy miért futott túl a vonat a vágány végén, azonban az elsődleges jelek szerint túl nagy sebességgel érkezett a csonkán végződő végállomási vágányra a metrószerelvény. A három vágányos állomásnak éppen a középső vágányára járt be a vonat, melynek bakján túl éppen az állomásról kivezető lépcsők helyezkednek el – a szélső vágányokon a bak mögötti fal miatt nem jutott volna ilyen messzire szerelvény, viszont ebben az esetben a jármű (és a benne lévő utasok) biztosan súlyosabban sérült volna.
A CTA Blue Line végállomása az O'Hare repülőtér terminálja alatt „békeidőben”: az előtérben lévő lépcsőkre futott fel a középső vágányra bejáró szerelvény
(fotó: Wikipedia)
Az álló és a mozgólépcső segítségével kaptatott fel a galériára a metrószerelvény
(forrás: NBC5 via Twitter)
(fotó: Wikipedia)
Az álló és a mozgólépcső segítségével kaptatott fel a galériára a metrószerelvény
(forrás: NBC5 via Twitter)
A CTA Rosemont és O'Hare állomások között pótlóbuszokat állított forgalomba, és a délutáni csúcsidőre már talán képesek lesznek legalább részben helyreállítani a szolgáltatást a forgalmas repülőtérre. A National Transportation Safety Board (NTSB), azaz a Egyesült Államok vasútbiztonsági hatóságának szakemberei már úton vannak a helyszínre, és megkezdődött a szerelvény eltávolítása is. A helyszínre érkező tűzoltók jelentése szerint a szerelvény alatt nem találtak sérülteket, ami mindenképpen jó hír.
Halász Péter, Magyarics Zoltán