2014. 02. 18.

Villanybuszteszt Münchenben

A kínai után egy újabb villanybuszt próbál ki a Münchner Verkehrsgesselschaft, az MVG. Februárban a lengyelek elektromos üzemű autóbusza, egy Solaris Urbino Electric mutatkozik be a bajor fővárosban.



Az MVG-nél nem ismeretlenek a villamos üzemű autóbuszok: a Solaris Urbino csuklós változatából épített hibridbuszok már 2008 óta koptatják a müncheni aszfaltot, 2013 végén pedig a kínai BYD autóbuszát nyúzták a németek. Most a lengyel Solaris próbakocsija, egy 8,9 méter hosszú Urbino Electric várja az utasokat.
A jármű a 153-as viszonylaton, az „egyetemi járaton” szolgál, itt próbálták ki a kínai járművet is. Az akkori mérések szerint bár a kínai busz bevált, de a gyártó által ígért 250 kilométeres futásteljesítményt nem érte el, ami némi csalódást okozott.
A mostani próbakocsi is hasonló körülmények között dolgozik. A 120 kWh kapacitású lítium-ion-akkumulátorral rendelkező autóbusz töltéséről az MVG Betriebshof West garázsában gondoskodnak. Az MVG első embere, Herbert König úgy fogalmazott: örülnek, hogy egy újabb elektromos autóbuszt tesztelhetnek, amelyet összevethetnek a kínai példánnyal. Hozzátette: az ilyen tesztekből a megrendelők éppúgy profitálhatnak, mint a gyártók. Ezek a próbaüzemek segítik, hogy sorozatgyártásra alkalmas elektromos buszokat, még kisebb akkumulátorokat, energiatárolókat tervezzenek, amelyek kis méretük ellenére minél nagyobb kapacitással rendelkeznek, emellett pedig megbízhatóan és gazdaságosan üzemeltethetők. Ám egyelőre még az biztos, hogy az elektromos buszok nem versenyképesek a dízelüzemű járművekkel, ám rövidesen ez a hátrány elmúlhat – fogalmazott König.

Halász Péter