Bemutatkozott a közönségnek München új metrószerelvénye, a C2-es sorozatjelzést viselő szerelvények első példánya. A Siemens gyártotta típusból huszonegy vonatot rendelt az MVG és eredetileg úgy tervezték, hogy már december közepén forgalomba állnak, ez nem jött össze. Viszont hamarosan már az utasok is kipróbálhatják a formás szerelvényt.
Bemutatták München új mnetrószerelvényét, az első C2-es sorozatú vonatot. Az MVG összesen huszonegy hatkocsis vonatot rendelt a Siemensnél, aki 2015-ig szállítja le a szerelvényeket. A 115 méteres vonatok kiváló gyorsulással rendelkeznek: állóhelyzetből a maximális 80 km/h-s tempóra mindössze tizenöt másodperc alatt gyorsulnak fel – erről gondoskodnak az összesen 4500 lóerőnyi teljesítménnyel rendelkező vontatómotorok.
Régi és új egymás mellett: az összes C2-es forgalomba állásával a legöregebb A sorozatú metrókocsikat leselejtezheti az MVG
A C2-es, mint azt a sorozatjelzés elárulja, nem teljesen új típus: a korábban beszerzett C, illetve immáron C1-es sorozatú metrószerelvények alapjain nyugszik a vonat mind kívül, mindpedig belül, a gépészeti részek vonatkozásában. Természetesen a C1-esek beszerzése óta eltelt évek fejlődését behozták a vonatok. Nem csoda: az elmúlt közel másfél évtized során azért komolyan fejlődött a technika. A C1-eseket ugyanis 2000-2001-ben (C1.9 sorozat, 601-610 pályaszámok, 10 vonat) és 2005-ben (C1.10 sorozat, 611-618 pályaszámok, 8 vonat) vásárolta meg az MVG.
Korszerű munkahelye lesz a járművezetőnek – e szerepben ezúttal az MVG első embere, Herbert König
Az MVG tervei szerint a most forgalomba állítandó húsz C2.11 sorozatú vonatból hét a járatsűrítésekhez kell, a maradék pedig a legöregebb A sorozatú metrókocsikat váltja majd le. A teljes beszerzésre 185 millió eurót költött a bajor főváros tömegközlekedési társasága – áll a bemutató alkalmából kiadott közleményben.
Az MVG vonatainak többször is díjazott dizájnát az N+P Industrial Design tervezte. De nem csak kívül, hanem belül is mutatósak a vonatok: a belső térben a páholyos és a hagyományos metrós, hosszanti üléselrendezés is jelen van.
A hosszanti és páholyos üléselrendezés teszi igazán egyedivé a müncheni C sorozatú metrókocsikat
Emellett pedig korszerű, energiatakarékos és hosszú élettartamú LED-es megvilágítást kaptak a vonatok. Az üléselrendezés átalakításával egyébként a C1-esekhez képest több utas, 912 helyett 940 fő fér el a szerelvényben – ebből összesen 220-an ülve utazhatnak. A legszembetűnőbb változás pedig az lett, hogy az ajtók nyitásengedélyét és záródását nem külön lámpa, hanem az ajtók szélébe épített LED-sor jelzi majd, igazán futurisztikus külsőt kölcsönözve a földalatti szerelvényeknek.
Látványos világítótestek, világos utastér
Az ajtók szélébe épített LED-sor jelzi a nyitásengedélyt és a közeledő ajtózárást is
Érdemes azt is megjegyezni, hogy az első hét vonat a Siemens bécsi gyárában épült, a további vonatokat pedig a Siemens München-Allachban lévő telephelyén szerelik össze, azaz a korábbi Krauss-Maffei gyár is kiveszi a részét a bajor főváros közlekedésfejlesztéséből.
Az első hét szerelvényt Bécsben, a továbbiakat Münchenben szereli készre a Siemens. A képen jól láthatók az indításjelzést adó LED-sorok is a vonat ajtóin
(fotók: SWM / MVG)
(fotók: SWM / MVG)
Az MVG idei közlekedésfejlesztési céljai között szerepel nem mellesleg az is, hogy a fröttmaningi technikai bázison 8 millió euróért felhúznak egy új kocsiszínt, amely kifejezetten az új szerelvények karbantartására lesz berendezve.
Halász Péter