2014. 02. 27.

Megérkezett az első két kék FLIRT

Megérkezett Budapestre az első két kék FLIRT. A Stadler Rail bussnangi üzeméből szerdán indult 415 061 és 062 pályaszámú vonatok ezer kilométer után érkeztek meg új otthonukba.


Alighanem sok fotós örömére csütörtökön dél körül futott be Rákosrendezőre a Hegyeshalomtól a V46 460 018 pályaszámú mozdonnyal vontatott szerelvény. Bár a minapi sajtóközleményben még pénteki érkezésről volt szó, kiderült, hogy a két motorvonat – hidegen vontatva – egy nappal korábban is megérkezhetett a magyar fővárosba az összeszerelést végző svájci Bussnangban lévő Stadler-gyárból. Érdekesség: a MÁV-START FLIRT-motorvonatai Bussnangban, míg a GYSEV korábbi 4, illetve a MÁV-START-tal együtt rendelt hat vonata Lengyelországban készül, bár valamennyi vonat kocsiszekrényeit a szolnoki Stadler-gyárban készítik.

Biatorbány után kocog Budapest felé az első két kék FLIRT a 18-as Csöpivel az élen
(fotó: Bedenek József / www.worldofrailways.net)



Kelenföld és Ferencváros között a vasútfotósok bevett leshelye mellett kocogott a menet
(fotó: Bedenek József / www.worldofrailways.net)

Hegyeshalomtól a MÁV-TRAKCIÓ MÁV-START V46 460 018-as pályaszámú gépe húzta a két, hidegen továbbított motorvonatot

A vonatokat Istvántelekre vitték, az ottani műhelyben tartják majd karban a korábbi MÁV-GÉPÉSZET, ma már MÁV-START szakemberei a 42 új FLIRT-motorvonatot, természetesen a Stadler Rail szakembereinek irányítása mellett. Ugyanis a karbantartásra vonatkozó tendert a pusztaszabolcsi Stadler-üzemet megelőzve a MÁV-GÉPÉSZET nyerte meg. Hogy ez jó ötlet-e, hogy a flotta közel felét az egykori MÁV-GÉPÉSZET, másik felé a Stadler Rail tartja karban, azt nem tisztünk eldönteni.

Rákosszentmihályon halad át a szerelvény, amelyet Istvántelekre vittek, itt készítik elő a hatósági vizsgára a vonatokat és itt tartják majd karban a tervek szerint a 42 darabos MÁV-START-os flottát – a korábbi hatvan darab 5341-es marad Pusztaszabolcson, a Stadler bázisán.
Érdekesség: az új vonatok pályaszáma 415 061-el kezdődik (ez az egység látható hozzánk közelebb), ugyanis a hatályos szakminisztériumi rendelet szerint a most 5341-esként futó régebbi vonatokat 415-ös sorozatúvá kellene átpályaszámozni
(fotók: Halász Péter)

Az új vonatoknak előbb át kell esni még a kötelező engedélyezési procedúrán, bár azok java részt azonosak a korábbi hatvan darabos FLIRT-flotta tagjaival a járművek. A tervek szerint az első utasforgalmi útjukra a nyár elején kerülhet sor legkorábban.

Halász Péter