2014. 02. 06.

Hennigsdorfnak lesz munkája

Megkönnyebbülve vették tudomásul a Berlin melletti Hennigsdorfban, hogy ha minden jól megy, akkor akad majd munkája a Bombardier ottani gyáregységének, annak ellenére, hogy a DB AG korábban még más gyártót nevezett meg az új berlini S-Bahn-szerelvények gyártójaként. Legalábbis korábban úgy volt.


A DB AG pályázatában egyes hírek szerint a Siemens-Stadler duót nyerte meg az S-Bahn-szerelvények gyártójaként, ha esetleg ők kapnák a lehetőséget arra, hogy 2017-től a berlini Ringbahn és a kapcsolódó délkeleti vonalakat üzemeltethessék. Az itteni teljesítményhez mindösszesen 388 kocsi kell, amit állítólag a német-svájci konzorcium gyárthatna. Ám ez különösen érzékenyen érintette a Bombardiert, aki amellett, hogy maga is indult az üzemeltetési tenderen, komoly tapasztalatai birtokában joggal reménykedett abban, hogy részesedhetnek a DB AG megrendeléséből is.

A ma már a Bombardier tulajdonában lévő üzemek készítették a nagy darabszámban futó 481/482 sorozatú járműveket is a berlini S-Bahn számára
(fotók: Magyarics Zoltán)

Időközben kiderült: csak kacsa volt, hogy a DB AG elkötelezte volna magát bármelyik gyártó felé. Bár az tény, hogy a DB AG január végi igazgatósági ülésén téma volt a járműtender, egyelőre még nem született eredmény. Ismeretes: a DB AG egy 1380 kocsira vonatkozó keretszerződéshez keres járműgyártót.

A Bombardier már a 2012-es InnoTranson is megjelentette látványtervét az általa álmodott új berlini S-Bahn-szerelvényről
(fotó: Halász Péter)

A Bombardiernél úgy kommentálták a híreszteléseket, hogy megkönnyebbültek, hogy a vasúttársaság a nyílt piaci verseny híve és a korrekt üzleti viszony továbbra is megmaradhat a kanadai-német járműgyártó és a német szövetségi vasúttársaság között. Tegyük hozzá: a Bombardiernek azért is szükséges lenne a tendernyerés, mert így a járművek gyártása mellett tizenöt évig karban is kellene tartani a járműveket. Arról, hogy 2017-ben már forgalomba kellene állnia az új vonatoknak, a Bomberdiernél annyit mondtak: készen állnak a kihívásra és remélik, hogy a járművek egy részét leszállíthatják eddig. Az elképzelések szerint a komoly tapasztalatokkal rendelkező hennigsdorfi gyár oroszlánrészt vállalna a majdani járművek építésében.

Halász Péter